بازدید سایت : ۱۳۶۶۴۷

قطار سریع السیر ترکیه با چه سرعتی و چه وقت راه اندازی می شود؟

قطار سریع السیر ترکیه، اولین قطار پرسرعت ملی این کشور با سرعت ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت و ظرفیت ۵۸۴ مسافر، در سال ۲۰۲۵ وارد مرحله آزمایش های مسیر خواهد شد.

قطار سریع السیر ترکیه با چه سرعتی و چه وقت راه اندازی می شود؟
تین نیوز |

قطار سریع السیر ترکیه، اولین قطار پرسرعت ملی این کشور با سرعت ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت و ظرفیت ۵۸۴ مسافر، در سال ۲۰۲۵ وارد مرحله آزمایش های مسیر خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، قطار سریع السیر ترکیه، اولین قطار پرسرعت تولید شده در داخل این کشور است.

این وسیله نقلیه، در سه ماهه ی آخر سال ۲۰۲۵، وارد مرحله آزمایش های دینامیک در مسیر خواهد شد. یک مقام ارشد ترکیه به تازگی این خبر را اعلام کرده است.

آزمایش های مسیر، پس از تکمیل آزمایش های استاتیک کارخانه ای انجام خواهد شد.

عبدالقادر اورالوغلو، وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه، در بیانیه ای نوشت که این قطار پرسرعت تا سرعت ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. این وسیله ظرفیت حمل ۵۸۴ مسافر را در هشت واگن در هر قطار خواهد داشت.

این قطار توسط شرکت صنایع ریلی ترکیه (TURASAŞ)، ساخته می شود و وزیر حمل و نقل ترکیه، تأکید کرده است که ساخت این قطار با منابع کاملا داخلی در حال پیشرفت است.

مرحله طراحی این پروژه، تا پایان سال ۲۰۲۴ تکمیل و پس از آن مرحله مونتاژ آغاز خواهد شد.

وزیر حمل و نقل ترکیه، به تحولات ترکیه در تبدیل شدن به کشوری خودکفا در تولید وسایل نقلیه ریلی اشاره کرد و گفت: «سرمایه گذاری های ما در حوزه ی حمل ونقل و زیرساخت نتایج مثبتی به همراه داشته است. ترکیه اکنون به کشوری تبدیل شده است که فناوری ریلی را طراحی، تولید و توسعه می دهد.»

وی افزود: «ما از تاریخ ۲۷ مه ۲۰۲۳ خدمات مسافربری را با قطارهای ملی برقی آغاز کردیم. اکنون با قطار سریع السیر ملی خود پیشرفت می کنیم.»

اورالوغلو توضیح داد که این قطارها دارای فناوری صفحه نمایش نامرئی داخلی و دیوارهای جداکننده، میزهای تاشو با ایستگاه های شارژ سریع بی سیم، صندلی های راحت با طراحی چرمی و پارچه ای، فضای بوفه با فناوری صفحه نمایش سه بعدی، سیستم نورپردازی غیرمستقیم و طراحی داخلی جادار خواهند بود.

این پروژه، همچنین با همکاری موسسه فناوری های حمل و نقل ریلی شورای تحقیقات علمی و فناوری ترکیه در حال پیشرفت است.

اورالوغلو اعلام کرد که این موسسه سیستم ملی کشش و سیستم مدیریت کنترل قطار  را توسعه داده است که در این پروژه، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی افزود: «به لطف این همکاری، زیرسیستم های حیاتی که مجموعه ی قطار را تشکیل می دهند نیز، با استفاده از منابع محلی و ملی تولید شده اند.»

تمامی فرآیندهای طراحی پروژه، که به گفته اورالوغلو، مطابق با استانداردهای بین المللی انجام می شود، تا سه ماهه آخر سال ۲۰۲۴ تکمیل و پس از آن مرحله مونتاژ آغاز خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.