◄ هواپیماهای روسیه به دلیل تحریم زمین گیر شدند/ شبکه خطوط هوایی روسیه گسترش می یابد
شرکت های هواپیمایی روسیه ۳۴ فروند از ۶۶ هواپیمای ایرباس مدل "ای۳۲۰نئو" A۳۲۰neo و "ای۳۲۱نئو" A۳۲۱neo را به علت مشکلات ناشی از تحریم های این کشور زمین گیر کرده اند.
شرکت های هواپیمایی روسیه ۳۴ فروند از ۶۶ هواپیمای ایرباس مدل "ای۳۲۰نئو" A۳۲۰neo و "ای۳۲۱نئو" A۳۲۱neo را به علت مشکلات ناشی از تحریم های این کشور زمین گیر کرده اند.
به گزارش تین نیوز به نقل تجارت نیوز، روزنامه تجاری کومرسانت در گزارشی اعلام کرد که شرکت های هواپیمایی روسیه 34 فروند از 66 هواپیمای ایرباس مدل "ای320نئو" A320neo و "ای321نئو" A321neo را به علت مشکلات ناشی از تحریم های این کشور زمین گیر کرده اند.
این هواپیماها در ماه های اخیر به دلیل مشکلات تأمین قطعات و عدم امکان نگهداری مناسب از موتورهایشان از ناوگان هوایی روسیه خارج شده اند.
برخی از این هواپیماها به موتورهای ساخت شرکت آمریکایی "پرت اند ویتنی" Pratt & Whitney مجهز هستند و دیگر هواپیماها دارای موتورهای تولید شده توسط شرکت فرانسوی-آمریکایی "سی اف ام اینترنشنال" CFM International هستند.
پیش از اعمال تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا و متحدانشان علیه روسیه، این کشور یکی از بازارهای مهم برای اجاره دهندگان هواپیما بود.
این اجاره دهندگان هواپیماهای بوئینگ و ایرباس را خریداری و به شرکت های هوایی روسی اجاره می دادند. اما تحریم های گسترده مانع از دسترسی اپراتورهای روسی به قطعات یدکی و خدمات نگهداری از تأمین کنندگان غربی شده است.
نشریه کومرسانت همچنین به نقل از منابع آگاه تصریح کرد که برخی از این هواپیماها احتمالاً تا آغاز فصل سفر بعدی به پرواز بازمی گردند، اما نیمی از هواپیماهای زمین گیرشده در معرض خطر خارج شدن از ناوگان هستند.
شرکت هواپیمایی اس 7، سومین ایرلاین بزرگ روسیه، بیشترین مشکلات را تجربه کرده و 31 فروند از 39 هواپیمای ایرباس خود از مدل "ای320نئو" A320neo و "ای321نئو" A321neo را که عمر آن ها بین سه تا هفت سال است، از ناوگان خارج کرده است.
گفته می شود موتورهای بیش از 20 فروند از هواپیماهای این شرکت به پایان عمر عملیاتی خود رسیده اند.
ایرفلوت، بزرگ ترین شرکت هوایی روسیه، نیز دو فروند از 9 هواپیمای ایرباس نئوی خود را زمین گیر کرده است.
خطوط هوایی اورال نیز یک فروند از 11 هواپیمای خود را از عملیات خارج کرده است.
منابع همچنین اشاره کردند که اگر گزینه های تعمیر و نگهداری مناسبی در دسترس قرار نگیرد، روسیه ممکن است تا سال 2026 مجبور به کنار گذاشتن تعداد زیادی از هواپیماهای ایرباس خود شود.
شبکه خطوط هوایی روسیه گسترش می یابد
روسیه پروازهای مستقیم و سیستم پرداخت میر را در کشورهای آسیایی گسترش خواهد داد.
آندری رودنکو - معاون وزیر امور خارجه روسیه - اظهار کرد: روسیه پروازهای مستقیم و سیستم پرداخت میر را در کشورهای آسیایی گسترش خواهد داد.
این دیپلمات بلندپایه گفت: روسیه معتقد است که گسترش شبکه مسیر هوایی در کشورهای منطقه (آسیا) تقاضا دارد.
وی خاطرنشان کرد: ما مطمئن هستیم که اتصال شرکا به سیستم پرداخت میر اقامت گردشگران روسی در خارج از کشور را راحت تر خواهد کرد.
بیزنس گزارش کرد، خطوط هوایی روسیه اکنون پروازهای مستقیمی به ویتنام، اندونزی و تایلند انجام می دهند که رشد گردشگران را به این کشورها تسهیل کرده است.