بازدید سایت : ۳۷۴۸۴

کاهش سالیانه 85 هزار تصادف رانندگی با سامانه نگه‌دارنده بین خطوط

این اولین سند اثبات شده‌ایست که نشان می‌دهد سامانه نگه‌دارنده بین خطوط از تصادف یا آسیب سخت به سرنشینان خودرو ممانعت به عمل آورده و در نجات جان انسان‌ها موثر است.

کاهش سالیانه 85 هزار تصادف رانندگی با سامانه نگه‌دارنده بین خطوط
تین نیوز |
این اولین سند اثبات شده‌ایست که نشان می‌دهد سامانه نگه‌دارنده بین خطوط از تصادف یا آسیب سخت به سرنشینان خودرو ممانعت به عمل آورده و در نجات جان انسان‌ها موثر است.

روزگاری سامانه نگه‌دارنده بین خطوط یک گزینه لوکس و تجملاتی در بین خودروهای گران و پرآپشن محسوب می‌شد. اما این روزها به یک گزینه مفید، پربار و کاملا کاربردی بدل شده که می‌تواند جان انسان‌ها در حین رانندگی را نجات دهد و به همین دلیل در طیف وسیعی از خودروها به کار می‌رود.

به گزارش گروه خودروی عصر ایران به نقل از "موسسه ایمنی و بیمه بزرگراه‌ها"، این سامانه ساده، کاربردی بودن خود را به بهترین شکل نشان داده و نتایج قابل توجهی را به نمایش گذاشته است.

مشاور ارشد بخش تحقیقاتی IIHS با اشاره به تحقیقات انجام گرفته در خصوص موثر بودن سیستم نگه‌دارنده بین خطوط از روی گزارشات پلیس در تصادفات، نتایج این مسابقه را چشمگیر اعلام کرد.

سامانه نگه‌دارنده بین خطوط سالانه از بروز 85 هزار تصادف می‌کاهد

نتایج این تحقیق نشان‌ می‌دهد که میزان تصادفات از جلو و کناره اتومبیل‌ها با استفاده از سامانه نگه‌دارنده بین خطوط حدود 11 درصد کاهش می‌یابد. این سامانه همچنین باعث کاهش 21 درصدی جراحات در تصادفات شده است.

براساس آمار پلیس در سال 2015 این سامانه از 85 هزار تصادف و 55 هزار جراحت پیش‌گیری کرده است.

مدیر تحقیقاتی این پروژه خاطر نشان کرد: این اولین سند اثبات شده‌ایست که نشان می‌دهد سامانه نگه‌دارنده بین خطوط از تصادف یا آسیب سخت به سرنشینان خودرو ممانعت به عمل آورده و در نجات جان انسان‌ها موثر است.

سامانه نگه‌دارنده بین خطوط سالانه از بروز 85 هزار تصادف می‌کاهد

بسیاری از تصادفات مرگبار به دلیل خروج سهوی از بین خطوط صورت می‌گیرد و این فناوری می‌تواند باهشدار به موقع به راننده جان افراد بی‌شماری را نجات دهد.

سامانه نگه‌دارنده بین خطوط سالانه از بروز 85 هزار تصادف می‌کاهد

مطالعات قبلی نشان می‌داد که استفاده از این فناوری می‌تواند به کاهش 50 درصد تصادفات منجر شود. موسسه ایمنی و بیمه بزرگراه‌ها بر این باور است که دلیل نرسیدن به کاهش 50 درصدی بااستفاده از این سامانه در تصادفات فعال نکردن این سامانه توسط رانندگان و کاربران خودروها در حین رانندگی است.

 

منبع: سايت خبری عصر ایران
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.