بازدید سایت : ۳۱۴۹۴

◄ مردم در جاده‌ها بی سر و صدا می‌میرند

رئیس پلیس راهور ناجا به لزوم رسیدگی به حمل‌ونقل جاده‌ای که بیشترین سهم را در جابه‌جایی به عهده دارد گفت: مرگ و میرهای سوانح جاده ای در کشور بی سروصداست.

مردم در جاده‌ها بی سر و صدا می‌میرند
تین نیوز

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به لزوم رسیدگی به حمل‌ونقل جاده‌ای که بیش‌ترین سهم را در جابه‌جایی به عهده دارد گفت: مرگ‌ومیرهای سوانح جاده‌ای در کشور بی سروصداست.

به گزارش تین‌نیوز، سردار تقی مهری گفت: درحالی‌که 94 درصد جابه‌جایی‌ها از طریق جاده است روزانه 43 نفر در جاده‌ها جان خود را از دست می‌دهند و نزدیک به 1000 نفر صدمه می‌بینند و باید بر حمل‌ونقل زمینی و راهکارهای کاهش حوادث جاده‌ای متمرکز شد.

او با اشاره به واکنش‌های طولانی رسانه‌ای به خبر سقوط هواپیما و مقایسه آمار کشته‌شدگان با آمار تصادفات جاده‌ای گفت: تلفات سوانح جاده‌ای سر و صدا ندارد.

او به مصرف روزانه بیش از ۸۰ میلیون لیتر بنزین در کشور اشاره کرد و گفت:  به‌غیراز شرایط جاده، شرایط خودرو و عوامل انسانی نیز از عوامل  بروز حوادث رانندگی است و در این‌ بین اعمال قوانین رانندگی و امداد و نجات در کاهش سوانح رانندگی  و آمار تلفات جاده‌ای بسیار موثر است.

مهری اضافه کرد: حساس کردن مردم و مسئولان به آمار بالای فوتی‌های حوادث جاده‌ای بسیار ضروری است.

به گزارش ایرنا، مهری گفت: 73 درصد کشته‌های جاده‌ای کشور مربوط به جاده‌های برون‌شهری و نیمی از آمار مربوط به زمان انتقال مصدومان  به مراکز درمانی یا در خود این مراکز درمانی است. همچنین ۵۲ درصد از کشته‌های جاده‌ای در کشور به وسیله خودروهای پراید و پژو رخ می‌دهد.

مهری اضافه کرد: حساس کردن مردم و مسئولان به آمار بالای فوتی‌های حوادث جاده‌ای بسیار ضروری است.

مهری ادامه داد:  40 درصد تصادفات به دلیل عدم توجه به جلو و 23 درصد تصادفات به خاطر به خاطر سرعت غیرمجاز و تخلفات دیگر بوده است.

او در ادامه گفت: 26 درصد سوانح رانندگی بین ساعت 16 تا 20 بوده است.  آمار تردد خودرو از سال 84 تاکنون سه برابر شده است و 11 میلیون موتورسیکلت نیز در کشور تردد می‌کنند. این در حالی است که ۸۰ درصد از خودروهای ما ایربگ و ترمز ABS ندارند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.