بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

◄ عاملی که بیش‌ترین قربانی را در تصادفات جاده‌ای گرفته است

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به کاهش سوانح رانندگی در چند سال اخیر گفت: در 24 ساعت گذشته علت 70 درصد سوانح رانندگی در جاده‌های کشور خستگی و خواب‌آلودگی و بی‌توجهی به جلو بوده است.

 عاملی که بیش‌ترین قربانی را در تصادفات جاده‌ای گرفته است
تین نیوز

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به کاهش سوانح رانندگی در چند سال اخیر گفت: در 24 ساعت گذشته علت 70 درصد سوانح رانندگی در جاده‌های کشور خستگی و خواب‌آلودگی و بی‌توجهی به جلو بوده است.

به گزارش تین‌نیوز،  سردار اسکندر مؤمنی از خواب‌آلودگی به‌عنوان مهم‌ترین علت تصادفات جاده‌ای نام برد و افزود: درسفرهای نوروزی 97  حدود 85  درصد تصادفات مربوط به خواب‌آلودگی، سرعت و سبقت غیرمجاز است که  خستگی و خواب‌آلودگی و بی‌توجهی به جلو در بروز سوانح رانندگی سهم 45 درصدی دارد.

او در بازدید از از ایستگاه دومنظوره سمنان – دامغان گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی شرایط قابل قبولی در حوزه‌های امنیت و ترافیکی برقرار بوده است،

او با اشاره به میزان تلفات رانندگی نسبت به سال گذشته گفت: سفرهای نوروزی با خودروی شخصی  پرحجم‌ترین نوع سفر است و در دور دوم سفرها خستگی بیش‌تری برای رانندگان به همراه دارد و این عامل در تصادفات بیش‌تر خود را نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا، مؤمنی با اشاره به وقوع اکثر واژگونی‌ها در ساعات ابتدایی شب گفت: دستگاه‌های خدماتی مستقر در جاده‌ها موظف به روشن کردن چراغ‌های گردان خودروها هستند تا عاملی برای هوشیاری بیشتر رانندگان باشد.

او آمار تلفات سالانه سوانح جاده‌ای  را بالا برشمرد و افزود: در حال حاضر میزان تلفات جاده‌ای  به 16 هزار نفر در سال می‌رسد .

او در ادامه گفت: این در حالی است که باوجود افزایش تعداد خودروها به 21 میلیون دستگاه نسبت به سال‌های 84 و 85  که  تعداد کشته‌های 28 هزار نفر در سال  با تعداد هفت میلیون خودرو میزان کاهش چشم گیری بوده است که نتیجه همراهی مردم و فرهنگ‌سازی و البته همکاری نهادهای مرتبط با خدمات سفر است.

 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.