◄ کارت آزاد سوخت گازوئیل در اختیار همه جایگاه داران قرار گیرد
راه حل این مشکل این است که مانند سابق کارت آزاد سوخت گازوئیل در اختیار همه جایگاه داران قرار گیرد.
یک جایگاه دار سوخت گفت: جمع آوری کارت های سوخت آزاد هم به دلیل ایجاد تبعیض بین جایگاه داران و هم ایجاد درگیری بین کارگران و کامیونداران مشکل ساز شده است.
به گزارش تین نیوز، به دنبال نزاع خونین یک راننده کامیون و متصدی جایگاه سوخت در استان یزد که به قتل کارگر جایگاه منجر شد، مراد جلیلیان یکی از جایگاه داران سوخت در کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار ما تاکید کرد: راهکار حل این مشکلات ساده و این است که مانند سابق کارت آزاد سوخت گازوئیل در اختیار همه جایگاه داران قرار گیرد.
او با بیان اینکه یک راهکار هم میتواند ارایه کارت موقتی ۵۰۰ لیتری گازوئیل به جایگاهداران باشد، افزود: راهکار دیگر، جمع آوری کامل کارت های سوخت آزاد نفت گاز و افزایش سهمیه سوخت کامیونداران است.
بیشتر بخوانید:
این فعال حوزه توزیع سوخت عنوان کرد: هر کامیوندار در ماه حداکثر ۲۰۰تا ۲۵۰ لیتر سوخت آزاد مصرف میکند که بهراحتی میتوان آن را به میزان سهمیه اضافه کرد.
او گفت: اما در عین حال اگر سیاست مسئولان عدم افزایش سهمیه سوخت کامیون هاست، عادلانه ترین راه حل برای حل مشکلات این چنینی، تحویل کارت آزاد به همه جایگاهداران است.
جلیلیان افزود: البته شرکت پخش میتواند طی اطلاعیه ای که در دید عموم باشد اعلام کند که کدام جایگاه ها کارت آزاد دارند و شماره ای هم جهت پاسخگویی بدهند.
به گزارش تین نیوز، آنچنان که پیگیری های خبرنگار ما نشان میدهد توزیع کارت آزاد گازوئیل در جایگاه ها روند خاصی نداشته و گاهی دیده شده که کارت آزاد یک جایگاه بدون دلیل مشخصی اخذ و به جایگاه دیگری ارایه شده است که این اقدامی تبعیض آمیز است.
این در حالی است که رانندگان و کامیونداران در مورد اینکه کدام جایگاه کارت آزاد دارد و کدامیک ندارد، اطلاعات کافی ندارند و وقتی با مراجعه به برخی جایگاه ها با عدم امکان سوخت گیری مواجه میشوند، متصدی جایگاه را مقصر قلمداد کرده که گاهی این موضوع به درگیری های لفظی و فیزیکی هم منجر میشود که یکی از دلخراش ترین این درگیری ها 19 آبان در یزد صورت گرفت و طی آن کارگر جایگاه به قتل رسید.
سلام فقط باهمکاری راننده کار تخصیص سوخت امکان پذیر میباشد به این صورت که راننده اظهار کند که دراین ماه جقدر سوخت نیاز داردوبراساس سهمیهای که تعلق میگیرد مالیات تعلق بگیرد واگر چنانجه درپایان سوختی راراننده اضافه اورد خود شرکت نفت بخرد بااین کار همتشویق برای جلو گیری اسراف سوخت هم مالیات ستانی براساس عملکرد انجام میشودلازم به توضیح است که این طرح راباید دست اندرکاران انرژی کار کار شناسی کنند
این جانب سهمیه کارتم تمام شده