بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

روسیه خواهان کمپرسورهای CNG ساخت ایران شد

روسیه خواهان کمپرسورهای CNG ساخت ایران شد

تین نیوز | مدیر طرح احداث جایگاههای CNG شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: روسیه خواهان خرید کمپرسورهای CNG ساخت ایران شده و وزارت نفت عراق هم برای تجهیز جایگاههای CNG در این کشور توسط فعالان صنعت CNG ایران ابراز تمایل کرده است.
 
منصور ریاحی مدیر طرح احداث جایگاههای CNG شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در نشست خبری ششمین همایش بین المللی خودرو، CNG و سوخت های جایگزین اظهار داشت: تعداد جایگاههای عرضه سوخت CNG کشور تا صبح امروز به 2225 جایگاه رسیده است و 4 جایگاه نیز تا 3 - 4 روز آینده به بهره برداری می رسد.
 
وی افزود: ساعت کارکرد کمپرسورهای جایگاههای CNG از 4 ساعت تا 18 ساعت در کشور متفاوت است اما به طور متوسط ساعت کارکرد کمپرسورها 8.3 ساعت در شبانه روز است.
 
ریاحی با بیان اینکه مشکلی در میزان گازرسانی نداریم، گفت: توزیع نرمالی در پراکندگی جایگاههای CNG نداریم و این موجب شده تا صف های طولانی داشته باشیم.
 
مدیر طرح احداث جایگاههای CNG با اشاره به اینکه طبق عرف بین المللی برای هر 1000 خودرو یک جایگاه باید وجود داشته باشد، اذعان داشت: در بسیاری از جایگاههای موجود ظرفیت خالی و بلااستفاده داریم که در کنار شلوغی جایگاههای کلانشهرها، نشلان از توزیع نامناسب جایگاههای CNG در کشور دارد.
 
وی افزود: صنعت CNG صنعتی پیچیده است و توسعه آن ترکیبی از مولفه های متعدد است که با همکاری ارگانها و نهادهای مختلفی قابل اجرا است.
 
ریاحی با بیان اینکه امروزه CNG کالایی استراتژیک محسوب می شود، گفت: از ابتدای راه اندازی صنعت CNG‌و توزیع سوخت گاز برای خودرو در کشور تا امروز 36 میلیارد مترمکعب گاز در این بخش مصرف شده که معادل 36 میلیارد لیتر بنزین است.
 
این مقام مسئول با بیان اینکه با مصرف 21 میلیون مترمکعب در روز رتبه اول را در مصرف CNG در جهان داریم، گفت: در بخش تجهیزات CNG به خودکفایی 50 تا 60 درصدی در بومی سازی تجهیزات رسیده ایم.
 
وی افزود: ما آماده صدور خدمات فنی و مهندسی صنعت CNG به کشورهای جهان هستیم که در این بین کشورهای حاشیه خلیج فارس، عراق و آسیای مرکزی و قفقاز (CIS) بازارهای خوبی برای صادرات خدمات فنی و مهندسی صنعت CNG ایران هستند.
 
مدیر طرح احداث جایگاههای CNG شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: روسیه خواهان خرید کمپرسورهای CNG ساخت ایران شده و وزارت نفت عراق هم برای  تجهیز جایگاههای CNG در این کشور توسط فعالان صنعت CNG ایران ابراز تمایل کرده است.
 
ریاحی در پاسخ به سوالی در مورد چرایی اعمال نشدن مصوبه شورای عالی اقتصاد مبنی بر افزایش کارمزد جایگاههای عرضه CNG اظهار داشت:‌ شرکت ملی گاز ایران باید جوابگوی چرایی اجرا نشدن این مصوبه باشد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • بنده خدا

    بیچاره تو تحریم گیر کرده!!!!!