بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

◄ حداقل انتظارات از رئیس جمهور آینده چیست؟

تین نیوز بر آن شده است تا دیدگاه ها و نظرات کارشناسان و دیگر افراد را در مورد انتظاراتی که از رئیس جمهور آینده دارند، دریافت و منتشر نماید.

حداقل انتظارات از رئیس جمهور آینده چیست؟
تین نیوز

انتخابات ریاست جمهوری در سال 1403 رویداد پیش بینی نشده ای بود که در پی حادثه برای بالگرد رئیس جمهور و شهادت سید ابراهیم رئیسی رئیس دولت سیزدهم، برگزار می شود.

به گزارش تین نیوز، طبق اعلام متولیان امر،  زمان برگزاری انتخابات هشتم تیر ماه خواهد بود و طبق روال همیشگی،  اواخر خرداد تبلیغات انتخاباتی آغاز و تا 24 ساعت قبل از شروع رای گیری ادامه خواهد داشت.

در طی دوره های گذشته به طور مکرر مشاهده شده است در دوره تبلیغات، وعده های متعددی از سوی نامزدهای ریاست جمهوری بیان می شود که نه توان فنی اجرایی شدن این وعده ها در کشور وجود دارد و نه منابع مالی آن.

به طور معمول ادامه این وعده و وعیدهای عجیب و تحقق نشدنی،  به دوره های هشت ساله ریاست جمهوری هم کشیده می شود و طی این دوران گاهی اتفاقاتی رقم می خورد که نه تنها باری از مشکلات کشور کم نمی کند بلکه بر آن را می افزاید.

کارشناسان ریشه این مشکل را در بی توجهی سیاستمداران به دیدگاه های کارشناسی و تخصصی می دانند و برای برطرف شدن این مشکل خواستار توجه بیشتر به نظرات کارشناسی هستند.

روز گذشته یک کارشناس حمل و نقل انتظارات خود را از رئیس جمهور در قالب متنی در شبکه های اجتماعی منتشر کرد که در بخشی از آن آمده بود: هرگز نباید فکر کنیم رئیس جمهور و وزرا بیشتر از کارشناسان می‌ دانند. لازم است همواره تصمیم سازی از پایین به بالا انجام شود و هیچ اقدام غیرکارشناسی انجام نشود. همچنین باید از پتانسیل کارشناسی بخش خصوصی و تشکل‌ های مربوطه، حداکثر استفاده صورت گیرد. ضمن این که انتظار می‌ رود در انتصاب مدیران در  همه رده‌ ها و تعیین هیئت‌ مدیره‌ ها و ... شایسته سالاری حاکم شود. بدنه کارشناسی نیز باید با شایسته‌ سالاری تقویت شود و پارتی‌ بازی برای استخدام باید متوقف شود و با اهمیت دادن به خصوصی‌سازی واقعی و توسعه گسترده آن، جهش در بهره‌ وری در کشور ایجاد گردد.

به دنبال انتشار این مطلب، تین نیوز بر آن شده است تا دیدگاه ها و نظرات دیگر کارشناسان را نیز دریافت و منتشر نماید.

کارشناسانی که در این مورد صاحب نظر و دیدگاه هستند می توانند حداقل انتظارات خود از رئیس جمهور آینده را یا در قالب نظر و در بخش نظرات همین خبر درج کنند و یا در کانال های تین نیوز در اختیار ادمین های کانال ها بگذارند یا به  ایمیل: info@tinn.ir ارسال و یا در بخش شهروند خبرنگار تین نیوز درج نمایند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.