بازدید سایت : ۴۴۹۷۹

شی جین پینگ: سازمان همکاری شانگهای در سمت انصاف و عدالت ایستاده است

شی جین پینگ رئیس جمهور چین با اشاره به شتاب تحولات جهانی، تاکید کرد: سازمان همکاری شانگهای در سمت انصاف و عدالت قرار دارد که برای جهان اهمیت حیاتی دارد و در سمت درست تاریخ ایستاده است.

شی جین پینگ: سازمان همکاری شانگهای در سمت انصاف و عدالت ایستاده است
تین نیوز

شی جین پینگ رئیس جمهور چین با اشاره به شتاب تحولات جهانی، تاکید کرد: سازمان همکاری شانگهای در سمت انصاف و عدالت قرار دارد که برای جهان اهمیت حیاتی دارد و در سمت درست تاریخ ایستاده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از تلویزیون مرکزی چین، شی جین پینگ رئیس جمهور چین امروز (پنجشنبه/۱۴ تیر) در نشست سازمان همکاری شانگهای در آستانه پایتخت قزاقستان، اظهار داشت: تعداد اعضای سازمان همکاری شانگهای از زمان تاسیس این سازمان تا امروز به ۱۰ کشور افزایش یافته است.

وی افزود: خانواده سازمان همکاری شانگهای با شرکای بیشتر و همکاری محکم تر، ۲۶ کشور را در سه قاره پوشش می دهد.

شی ادامه داد: کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای باید از حق توسعه و ثبات زنجیره های تولید را حفظ کنند و اقتصاد منطقه را تقویت کنند.

این مقام چینی با بیان اینکه شتاب تحولات جهانی موجب شده تا جامعه بشری بار دیگر بر سر چهارراه تاریخ قرار بگیرد، اذعان داشت: سازمان همکاری شانگهای در سمت درست تاریخ و در سمت انصاف و عدالت قرار دارد که برای جهان اهمیت حیاتی دارد.

وی در همین راستا، افزود: کشورهای سازمان همکاری شانگهای باید به طور مشترک در برابر مداخله خارجی مقاومت و قاطعانه از یکدیگر حمایت کنند.

به گزارش ایرنا، سران چین، روسیه، ایران و کشورهای جنوب جهانی برای نشست سالانه سازمان همکاری شانگهای در قزاقستان گرد هم آمده اند. این سازمان که ناظران سیاسی آن را یک بلوک «ضد ناتو» در نظر می گیرند، در نشست امسال، درخواست شکل گیری الگوی امنیتی جدیدی را در دستور کار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.