بازدید سایت : ۳۷۴۸۴
دبیر انجمن قطعه سازان خودرو ایران:

قرارداد رنو ورود دانش فنی قطعه سازی به کشور را تسهیل می‌کند

دبیر انجمن تولیدکنندگان قطعات خودروی ایران گفت، قرارداد اخیر شرکت خودروسازی رنو برای سرمایه گذاری مشترک در ایران، نقش کلیدی ای در توسعه قطعه سازان و تامین کنندگان قطعات خودروی این کشور خواهد داشت.

قرارداد رنو ورود دانش فنی قطعه سازی به کشور را تسهیل می‌کند
تین نیوز |

دبیر انجمن تولیدکنندگان قطعات خودروی ایران گفت، قرارداد اخیر شرکت خودروسازی رنو برای سرمایه گذاری مشترک در ایران، نقش کلیدی ای در توسعه قطعه سازان و تامین کنندگان قطعات خودروی این کشور خواهد داشت.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری ترند، یک مقام صنعتی ایران گفت، قرارداد اخیر شرکت خودروسازی رنو برای سرمایه گذاری مشترک در ایران، نقش کلیدی ای در توسعه قطعه سازان و تامین کنندگان قطعات خودروی این کشور خواهد داشت.

سازمان توسعه و نوسازی صنعتی ایران، (ایدرو) یک قرارداد 660 میلیون یورویی با شرکت خودروسازی رنو منعقد کرده است.

محمدرضا نجفی منش، دبیر انجمن تولید کنندگان قطعات خودروی ایران معتقد است، همکاری ها بین ایران و تولید کنندگان و تامین کنندگان اروپایی قطعات خودرو منجر به انتقال دانش فنی به کشور خواهد شد.

وی افزود، در عین حال، طرف ایرانی منابع انسانی مورد نیاز را در قالب کارگران ماهر برای تولید قطعات خودرو در اختیار خواهد گذاشت.

نجفی منش ابراز امیدواری کرد که همکاری ها بین تولید کنندگان و تامین کنندگان ایرانی و اروپایی قطعات خودرو به خودروسازان کمک کند تا سهم بیشتری از بازارهای داخلی و منطقه ای را به خود اختصاص دهند.

وی در ادامه گفت، در حال حاضر در ایران حداقل 50 سرمایه گذاری تولید قطعات خودرو با شرکای بین المللی شکل گرفته است. نجفی منش افزود، شرکت های آلمانی رابرت بوش و کانتیننتال دو مورد از شناخته شده ترین تولید کنندگان و تامین کنندگان قطعات خودرو هستند که چند سرمایه گذاری مشترک در ایران انجام داده اند.

سال گذشته، شرکت رابرت بوش به دلیل پتانسیل رو به رشد بازار ایران بعد از لغو تحریم ها، برنامه هایی را برای گشایش یک دفتر در ایران اعلام کرده بود.

در حال حاضر حدود 1200 تامین کننده قطعات خودرو در ایران فعال هستند. با این حال، تولید کنندگان بین المللی می گویند، تلاش های آنها برای سرمایه گذاری های مشترک جدید به دلیل الزام به تولید حداقل 40 درصد از قطعات در داخل ایران با کندی مواجه شده است، زیرا شرکت های ایرانی توانمندی لازم برای تولید قطعات یدکی با کیفیت بالا را ندارند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.