◄ خودروسازان گرفتار در بحران خودساخته
استانداردهای جدید خودرویی باعث حذف 55 درصد تیراژ تولید خودروسازان از اول دی 1397 خواهد شد.
استانداردهای جدید خودرویی باعث حذف 55 درصد تیراژ تولید خودروسازان از اول دی 1397 خواهد شد.
درصورتیکه این بار وزارت صنعت در مقابل خودروسازان عقبنشینی نکند این به معنای کاهش اشتغال، افزایش قیمت و کاهش سود خودروسازان خواهد بود.
اما این اتفاق باعث کاهش تلفات رانندگی، افزایش کیفیت خودروها و نزدیک شدن صنعت خودرو به افق 1404 خواهد شد.
اما انجمن خودروسازان در نامهای به وزارت صنعت خواستار ایجاد اتاق فکر بحران شده است.
آیا این بحران حاصل سالها سودجویی خودروسازان و مقاومت آنها در مقابل افزایش کیفیت و استاندارد محصولاتشان نیست؟ چرا در شرایطی که خود خودروسازان موجب ایجاد بحران شدهاند انتظار دارند این بحران را دیگران برایشان حل کنند؟
صنعت خودرویی که پژو 405 را از سال 72 تاکنون خط تولید داشته و تنها با انژکتوری کردن موتور و نصب دو ایربگ ادعای استاندارد شدن یک خودرو را دارد آیا واقعاً قابلقبول است؟ یا پراید که عمری مانند 405 دارد آیا با این تغییرات استاندارد میشود؟
وقتی مصرف سوخت خودروهای جدید سایپا 131 با پراید مدل 74 کاربراتوری برابر است چه مسئلهای میتواند به مصرفکننده بقبولاند که این خودرو استانداردشده است؟
صنعت خودرو با ایجاد بحرانهای مختلف مانند تلفات بالای تصادفات، مقاومت در برابر نصب ایربگ، مقاومت در برابر نصب ترمز ABS و حالا مقاومت در برابر رعایت استانداردها باید این روزها خود را بدهکار مردم ایران بداند نه اینکه بازهم با حمله به استانداردها بحران را گردن دیگران بی اندازد.