بازدید سایت : ۴۵۱۳۴

​زیان‌ خودروسازها را با افزایش قیمت جبران می‌کنند

​دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: در گزارش سال 91 آمده است که این دو خودروساز زیان‌های خود را پنهان می‌کنند به‌طوریکه در سال گذشته وقتی پرده‌ها کنار رفت ضرر و زیان‌های جدیدی پیدا شد و حال آقایان می‌خواهند در یک شب آن را با افزایش قیمت خودرو جبران کنند، بعد هم دو سه نفر مدیرعامل و عضو هیات مدیره را بازداشت می‌کنند و می‌گویند همه چیز تمام شده است .

​زیان‌ خودروسازها را با افزایش قیمت جبران می‌کنند
تین نیوز |

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: در گزارش سال 91 آمده است که این دو خودروساز زیان‌های خود را پنهان می‌کنند به‌طوریکه در سال گذشته وقتی پرده‌ها کنار رفت ضرر و زیان‌های جدیدی پیدا شد و حال آقایان می‌خواهند در یک شب آن را با افزایش قیمت خودرو جبران کنند، بعد هم دو سه نفر مدیرعامل و عضو هیات مدیره را بازداشت می‌کنند و می‌گویند همه چیز تمام شده است .

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، مهدی دادفر، در خصوص سیاست‌گذاری‌های اقتصاد کشور با اشاره به قانون برنامه پنجم و اصل ۴۴ گفت: در این قانون ذکر شده دولت‌ها موظف هستند از ظرفیت تشکل‌ها و انجمن‌های تخصصی استفاده کنند اما متاسفانه اکنون نمی‌توانیم حتی یک مورد را ذکر کنیم که زیر فلان بخشنامه یا  فلان مصوبه امضاء تشکل یا انجمنی  باشد.

 وی افزود:متاسفانه هیچ کدام از تصمیمات دولت منطبق با نظریات متخصصان آن حوزه نیست و این امر شامل حوزه خودرو نیز می‌شود.

 دادفر ادامه داد: 70 درصد بودجه تقدیمی به مجلس مربوط به شرکت‌ها و 30 درصد مربوط به بودجه عمومی است نمایندگان شش ماه از سال را  فقط برای 30 درصد بودجه دعوا می‌کنند که این عدد در برابر کل بودجه رقمی نیست اما برای 70 درصد دیگر هیچ کس اصلا سمت آن نمی‌رود که اتفاقا خودروسازها نیز در همین بخش هستند .

وی با اشاره به تحقیق و تفحص صورت گرفته از ایران خودرو و سایپا در سال 91، گفت: در این گزارش آمده است که این دو خودروساز زیان‌های خود را پنهان می‌کند به‌طوریکه در سال گذشته وقتی پرده‌ها کنار رفت ضرر و زیان‌های جدیدی پیدا شد و حال آقایان می‌خواهند در یک شب آن را با افزایش قیمت خودرو جبران کنند، بعد هم دو سه نفر مدیرعامل و عضو هیات مدیره بازداشت می‌کنند و می‌گویند همه چیز تمام شده است .

عضو هیئت رئیسه انجمن واردکنندگان خودرو افزود: در این پرونده‌ها مدیرعامل اصلا مقصر نیست بلکه دولت و مجلس مقصران اصلی هستند. مجلسی که نظارت نکرد، با یک لابی و حرکات پشت پرده از گزارش‌ها و تخلفات چشم پوشی کرده است و یا با تصمیم نگرفتن و عدم توجه از کنار مشکلات گذشت که در نهایت مردم امروز هزینه آن را می‌دهند.

دادفر در خصوص نحوه خصوصی‌سازی و اجرای اصل 44، گفت: آن قسمتی که خصوصی‌سازی شد به نفع اشخاص و خانواده‌های آقایان تمام شد و آن بخشی که هم خصوصی نشد روی آن چنبره زدند و به اسم اشتغال و تولید داخل آنجا را در انحصار خود درآوردند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایلنا
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.