بازدید سایت : ۷۹۱۸۴

دلیل واقعی رشد قیمت خودرو چیست؟

مدیر بازاریابی شرکت ایران خودرو گفت: خودروسازان هیچ نفعی از افزایش قیمت‌ها در بازار نمی‌برند.

 دلیل واقعی رشد قیمت خودرو چیست؟
تین نیوز |

مدیر بازاریابی شرکت ایران خودرو گفت: خودروسازان هیچ نفعی از افزایش قیمت‌ها در بازار نمی‌برند.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرآنلاین، کیوان پناهی‌ها با تاکید بر اینکه قیمت خودرو در کارخانه از اسفند ماه سال گذشته تا کنون افزایشی را تجربه نکرده است، گفت: در شرایط کنونی ثبت نام خودرو به صورت مستمر در حال انجام است و هیچ وقفه‌ای در این زمینه رخ نداده است.

 وی درباره وضعیت تحویل خودروها نیز گفت: میزان تحویل خودرو نیز در شرایط فعلی افزایشی قاب توجه را نسبت به شهریور ماه تجربه کرده است و در برخی روزها حتی تعداد خودروهای تحویلی به ۲۵۰۰ دستگاه نیز رسیده است.

 وی در پاسخ به این سئوال که با وجود افزایش تولید خودرو دلیل افزایش شدید قیمت‌ها در بازار چیست؟ گفت: بررسی‌ها نشان می دهد بخش مهمی از التهاب بازار به دلیل وجود  تقاضای کاذب است. منظور از تقاضای کاذب این است که افرادی با نیاز واقعی به خودرو وارد بازار نمی شوند بلکه با هدف حفظ ارزش پول خود سعی دارند خودرو خریداری کنند.

 او در توضیح این مطلب ادامه داد: نگرانی‌های تورمی سبب شده است قیمت‌های کاذب در بازار شکل بگیرد و افراد حتی با نرخ های بسیار بالاتر حاضر به خرید خودرو باشند.

 او در پاسخ به این که در این صورت چرا فعالان بازار، وضعیت بازار را راکد توصیف می کنند، گفت: همین خرید و فروش اندک نیز به قیمت‌ها شکل داده و سبب رشد شدید قیمت شده است، به نظر می‌رسد مهمترین دلیل بالا رفتن عجیب قیمت‌ها نیز اتفاقا این باشد که سایر بازارها مانند بازار سکه و ارز و طلا و مسکن با رکود مواجه شده‌اند، و در نتیجه سرمایه‌های سرگردان با هجوم به بازار خودرو چنین وضعیتی را ایجاد کرده اند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا طرح موضوع عرضه قطره چکانی خودرو از سوی خودروسازان فرضیه درستی است یا خیر؟ گفت: این فرضیه اصلا درست نیست چرا که در حال حاضر انبارها خالی از خودروست و میزان عرضه یا حجم تولید منطبق شده است.

به گفته وی وضعیت مربوط به پیش فروش و عرضه نیز به صورت مرتب توسط مراجع نظارتی مورد بررسی قرار می گیرد.

 وی در پاسخ به این سئوال که چرا ثبت نام برای پیش خرید خودرو با مشکل فراوانی مواجه است؟ گفت: به عنوان مثال برای ثبت نام ۱۰ هزار دستگاه خودرو ۲۰۰ هزار نفر وارد سایت شده بودند، این بدان معناست به ازای هر خودرو ۲۰ تقاضا وجود دارد و طبیعی است ۱۹ تقاضا ناموفق خواهد بود. در برخی موارد حتی این نسبت به ۵۰ تقاضا برای هر خودرو می رسد.

حمایت از مشتریان واقعی در دستور کار است

 پناهی‌ها در بخش دیگری از سخنانش در خصوص اقدامات ویژه برای حمایت از مشتریان واقعی گفت:در حال حاضر ثبت نام ها با شمار بالای مشتریان روبروست اما ثبت نام‌ها بر اساس توان واقعی تولید برنامه ریزی می‌شود و تلاش داریم از ایجاد تقاضای واهی در کشور پیشگیری کنیم.

 وی با تاکید بر اینکه اجرای طرح رجیستری شرایط برابر را برای همه ثبت نام کنندگان ایجاد کرده است. افراد می‌توانند با وارد کردن اطلاعات خود و رجیستر شدن در سایت از موقعیت برابر با دیگران برای ثبت نام برخوردار باشند.

 وی گفت: در عین حال محدودیت‌هایی در برخی طرح‌های یپش فروش ایجاد شده است. به عنوان مثال کسانی که ۱۸ ماه تا ۲۴ ماه اخیر خودرو ثبت نام کرده باشند قادر به ثبت نام نیستند و البته این مدت زمان به نفع مصرف کننده واقعی می تواند تغییر نماید.

 او گفت: در شرایط فعلی نیز فروش اعتباری صورت می‌گیرد به این صورت فرد خریدار تا یک سال امکان عرضه خودروی خریداری شده را در بازار نخواهد داشت.

 پناهی‌ها تاکید کرد:همه این ها با هدف ایجاد شرایطی به نفع مصرف کننده واقعی در دستور کار قرار گرفته و طرح‌های تازه‌ای نیز به زودی در راه است.

 او در خصوص صحبت های وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص افزایش تولید و کاهش قیمت ها در اینده نزدیک نیز توضیح داد: این اتفاق در حال ر خ دادن است. میزان تولید همین حالا نسبت به شهریور ماه دو برابر شده است. بی تردید این وضعیت تداوم خواهد یافت. با سپری شدن فصل داغ  بازار در شب عید، بی تردید بازار خود را بازیابی می‌کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری خبر انلاین
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.