راهکار مرسدس بنز برای افزایش فروش خودروهای لوکس
یکی از مقامات ارشد این شرکت گفت: مرسدس بنز آلمان بر این باور است که رشد میلیونرهای جوان جدید باعث افزایش تقاضا برای خودروهای لوکس در هند میشود و فروش آن با سرعتی سریعتر از خودروهای بازار انبوه رشد خواهد کرد.
نتایج بررسی نشان داده است، در آینده شاهد نرخ رشد بالاتری در بخش لوکس نسبت به بازار انبوه خواهیم بود و میانگین سنی خریداران از ۴۵ سال به زیر ۴۰ سال رسیده است. با این حال، بزرگترین مانع رشد خودروسازان جهانی، کمبود نیمه هادیها و مشکلات لجستیکی است که با حمله روسیه به اوکراین بدتر شده است و این مورد برای مرسدس بنز منجر به ثبت سفارش ۴۰۰۰ خودرو شده است.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، بر اساس این گزارش، تعداد خانوارهای هندی با دارایی خالص حداقل یک میلیون دلار در سال ۲۰۲۱ با ۱۱ درصد رشد به ۴۵۸ هزار نفر رسید و انتظار میرود طی پنج سال آینده ۳۰ درصد افزایش یابد.
هند عمدتا بازار خودروهای کوچک و کمهزینهای است که در آن مدلهای لوکس بیش از یک درصد از کل فروش سالانه حدود سه میلیون را به خود اختصاص میدهند. مرسدس، پرفروشترین برند لوکس با سهم بازار بیش از ۴۰ درصد است و با جگوار لندروور آئودی، بیاموی و تاتا موتورز رقابت میکند. فروش آن در هند بیش از ۴۰ درصد افزایش یافت و به ۱۱ هزار و ۲۴۲ خودرو در سال ۲۰۲۱ رسید که در سال ۲۰۲۰ با شیوع همهگیری به ۷۸۹۳ دستگاه رسید.
بیماری همهگیر بخشی از این تقاضا را افزایش داده است زیرا افراد بیشتری برای لذت خود خرج می کنند و بازار خودروهای لوکس هند پتانسیل رشد بیشتری را نشان میدهد و این ویژگی در ۶ تا ۸ سال گذشته مشاهده نشده بود.
فروش مرسدس در سال ۲۰۲۱، هنوز کمتر از اوج بیش از ۱۵ هزار و ۵۰۰ خودرو در سال ۲۰۱۸ است و اگر اختلالات زنجیره تامین به دلیل کووید یا مسائل ژئوپلیتیکی نباشد، فروش میتواند امسال به سطح سال ۲۰۱۸ نزدیک شود.