رفع نگرانی صاحبان موتورسیکلت های برقی با طرح «سوآپ باتری»
برقی سازی موتورسیکلت ها به عنوان یکی از راهکارهای کاهش آلودگی هوای تهران مطرح شده و در این راه شارژ سریع باتری برای کسانی که از موتورسیکلت به عنوان وسیله کار استفاده می کنند، دغدغه مهمی است اما مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران «سوآپ باتری» را راهکار رفع این نگرانی و دغدغه اعلام کرده است.
برقی سازی موتورسیکلت ها به عنوان یکی از راهکارهای کاهش آلودگی هوای تهران مطرح شده و در این راه شارژ سریع باتری برای کسانی که از موتورسیکلت به عنوان وسیله کار استفاده می کنند، دغدغه مهمی است اما مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران «سوآپ باتری» را راهکار رفع این نگرانی و دغدغه اعلام کرده است.
به گزارش تین نیوز به نقل از شهر، سید محمد مهدی میرزایی قمی در خصوص مدل برقی سازی موتورسیلکت های پایتخت، گفت: با توجه به بررسی شرایط و ویژگی موتورسیکلت ها و چالش های مسیر برقی سازی آن اعم از زمان شارژ و هزینه باتری با هدف رفع دغدغه صاحبان موتور سیکلت های برقی، در نهایت به طرح سوآپ باتری رسیدیم.
وی با اشاره به اینکه زمان شارژ باتری موتورهای برقی برای کسانی که با آن کسب درآمد می کنند اهمیت بالایی دارد، اظهار کرد: در گذشته گروه های هدف به صورت دقیق شناسایی نشده بودند اما اکنون جامعه هدف برای اجرای این طرح موتورهای کار هستند آنها در کنار بیشترین پیمایش، بیشترین نمود و البته انتشار آلایندگی در سطح شهر را دارند.
میرزایی قمی در خصوص طرح سوآپ باتری توضیح داد: در این طرح در واقع کسی که موتور برقی را خریداری کرده صرفاً مالک بدنه موتور بوده و مالک باتری نیست، مالک باتری یک شبکه است که زنجیره شارژ باتری را راه اندازی می کند و صاحب نرم افزا و سخت افزار باتری است.
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: این مالک خصوصی خدمات شارژ داده و شبکه آن را راه اندازی می کند. سیستم کنترل تعویض باتری را در دست داشته و این مانند موضوع ایستگاه های شارژ خودروهای برقی احتیاج به راه اندازی زیر ساخت خاصی نخواهد داشت.
وی با بیان اینکه استندهای شارژ باتری موتور با اشغال حداقل فضای ممکن در سطح شهر جانمایی خواهد شد اظهار داشت: این استندها در کمترین زمان ممکن موتورها را شارژ می کنند باتری هایی که در داخل بدنه جانمایی شده قابلیت جابجایی دارند و به محض اینکه شارژ باتری ها رو به اتمام باشد سیستم نتورک که روی موتور تعبیه شده هشدار کاهش شارژ را به راکب داده و استندهای موجود در منطقه را معرفی می کند.
میرزایی قمی با اشاره به اینکه راکب به راحتی باتری را به صورت خشابی از موتورسیکلت خود خارج کرده و داخل استند می گذارد و باتری شارژ شده داخل استند را درون موتور می گذارد، اظهار کرد: در این راستا فقط هزینه خدمات و شارژ باتری پرداخت می شود.
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تاکید کرد: با این روش راکب موتورسیکلت نگرانی بابت منقضی شدن هزینه های مربوط به باتری را نخواهد داشت برای گسترش این امر در شهر تهران طرح سو آپ راه اندازی و براساس توافق نامه ای با شرکت ملی پست منعقد شده است.