احداث جادههای جدید در خوزستان سبب کاهش ترافیک و حوادث شده است
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: احداث جادههای جدید در برخی محورهای مواصلاتی استان سبب کاهش ترافیک و حوادث در آن محورها شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: احداث جادههای جدید در برخی محورهای مواصلاتی استان سبب کاهش ترافیک و حوادث در آن محورها شده است.
به گزارش تیننیوز به نقل از روابطعمومی ادارهکل راه و شهرسازی خوزستان، عباس پورسلان با بیان اینکه احداث جادههای جدید در برخی محورهای مواصلاتی استان سبب کاهش ترافیک و حوادث در آن محورها شده است، اظهار کرد: محور اهواز-سوسنگر به طول ۵۵ کیلومتر در سالهای گذشته ۴ خطه شده که در حال حاضر تکمیل و به بهرهبرداری رسیده است.
وی افزود: طول محور سوسنگرد-بستان ۳۰ کیلومتر است که ۱۵ کیلومتر آن ۴ خطه و ۱۵ کیلومتر دیگر آن در حال ۴ خطه شدن است، محور بستان به چذابه نیز به طول ۳۰ کیلومتر است که ۱۴ کیلومتر آن ۴ خطه شده و مابقی (۱۶ کیلومتر) در حال ۴ خطه شدن است.
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان بابیان اینکه کل اعتبار ابلاغ شده محور اهواز تا چذابه ۱۲۰ میلیارد است، گفت: مبلغ ۲۲۰ میلیارد تومان از سال ۹۳ تا ۹۶ در این محور هزینه شده است.
وی با اشاره به محور پرتردد ملاثانی به شوشتر نیز اظهار کرد: محور ۵۰ کیلومتری ملاثانی-شوشتر نیز طی سالیان گذشته چهارخطه شده است و فقط ۴ کیلومتر آن از بند قیر تا پلیسراه ملاثانی باقیمانده که آنهم در حال ۴ خطه شدن است و پیمانکار در حال فعالیت است.
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان بیان کرد: طول محور شوشتر-دزفول ۵۰ کیلومتر است که ۲۵ کیلومتر آن ۴ خطه شده و ۱۰ کیلومتر آن در حال ۴ خطه شدن است و ۱۵ کیلومتر دیگر نیز در مرحله انجام مطالعات و پیگیری اعتبارات موردنیاز است.
وی در رابطه با محور دارخوین-شادگان عنوان کرد: طول این محور ۴۳ کیلومتر است که در سه قطعه ۵ کیلومتری در حال ۴ خطه شدن است و مابقی در حال مطالعه و اخذ مجوزهای محیطزیستی (به دلیل نزدیکی به تالاب) است.
پورسلان گفت: بزرگراه آبادان-اروندکنار به طول ۴۴ کیلومتر که ۱۲ کیلومتر آن در سالهای گذشته از سمت آبادان ۴ خطه شده و ۶ کیلومتر دیگر در حال ساخت باند دوم است، کمربندی آبادان-خرمشهر نیز به طول ۳۳ کیلومتر نیز بهوسیله شرکت ساخت و توسعه راهها در حال احداث است.
وی عنوان کرد: محور اهواز-مسجدسلیمان ۱۲۵ کیلومتر طول دارد که از اهواز تا ملاثانی به طول ۳۳ کیلومتر ۶ خطه است و ۴ کیلومتر دیگر آن در محدوده پلیسراه تا شهر جدید رامین در حال ۴ خطه شدن است.
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان افزود: ۱۰ کیلومتر دیگر از این مسیر از سهراهی لالی تا میدان دانشگاه مسجدسلیمان ۴ خطه شده است، ضمن اینکه ۱۲ کیلومتر کمربندی مسجدسلیمان نیز در حال اجرا است.
وی گفت: جاده میانبر مسجدسلیمان نیز به طول ۲۵ کیلومتر در مرحله پایانی اخذ مجوزهای اولیه از سوی محیطزیست است تا عملیات اجرایی آن نیز آغاز شود.
پورسلان با اشاره به فاصله اهواز-دهدز به طول ۲۰۰ کیلومتر بیان کرد: اهواز تا سهراه غیزانیه به طول ۴۵ کیلومتر ۴ خطه شده و از غیزانیه تا نمره یک به طول ۳۵ کیلومتر است که ۱۱ کیلومتر ۴ خطه شده است.
وی افزود: از نمره یک هفتکل تا باغملک ۵۲ کیلومتر است که شرکت ساخت و توسعه راهها در حال ۴ بانده کردن این مسیر است.
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان عنوان کرد: طول محور باغملک تا ایذه ۳۵ کیلومتر است که از باغملک تا قلعه تل به طول ۱۰ کیلومتر ۴ خطه شده و از قلعه تل تا پاسگاه هلایجان به طول ۱۷ کیلومتر باند دوم احداثشده و از پاسگاه هلایجان تا ورودی ایذه به طول ۸ کیلومتر ۴ خطه شده است.
وی افزود: علاوه بر این شرکت ساخت و توسعه راهها از پل اژگیل ایذه تا سد کارون ۳ به طول ۲۰ کیلومتر در حال احداث جاده جایگزین هستند و مابقی مسیر نیز در حال بهسازی و روکش آسفالت است.
پورسلان بیان کرد: انتظار میرود در سال آینده با بهبود وضعیت اعتباری پروژهها شاهد افتتاح پروژههای نیمهتمام باشیم.