بازدید سایت : ۱۴۵۴۴۹

فعالیت رایگان ناوگان حمل و نقل شهری خوزستان

ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری ها باید در هفته اول به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان قرار بگیرد.

فعالیت رایگان ناوگان حمل و نقل شهری خوزستان
تین نیوز |

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان با تاکید بر ترویج فرهنگ استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی برای رفت و آمد دانش آموزان گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری ها باید در هفته اول به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان قرار بگیرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمد خانچی در حاشیه نشست شورای ترافیک خوزستان اظهار کرد: یکی از موضوعات مطرح شده در این نشست بحث سرویس مدارس بود. شهرداری ها موظف هستند طبق دستورالعمل دولت نسبت به ساماندهی سرویس دهی دانش آموزان اقدام کنند. استفاده از سرویس مدارس هم در کاهش ترافیک و هم از نظر اجتماعی بسیار مناسب است و وقتی دانش آموز با سرویس مدرسه رفت و آمد می کند، خانواده ها از آرامش بیشتری برخوردار می شوند.

خانچی افزود: به شهرداری ها در خصوص آماده کردن محیط پیرامون مدارس از جمله آشکارسازی و اصلاح معابر اطراف مدارس برای پیشگیری از حوادث تاکید شده است.

وی گفت: تلاش می شود در هفته های ابتدایی آغاز سال تحصیلی ترافیک روانی داشته باشیم. توصیه و تاکید کرده ایم ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری ها در هفته اول به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان قرار بگیرد تا استفاده از حمل و نقل عمومی نیز فرهنگ سازی شود.

خانچی با اشاره به بررسی آمار پنج ماهه تصادفات خوزستان عنوان کرد: خوشبختانه در این مدت تصادفات فوتی درون شهری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد کاهش یافته است. البته حتی یک کشته در معابر درون شهری برای ما زیاد است و باید تلاش و کار بیشتری شود.

وی افزود: مردم باید همکاری کنند زیرا بخش زیادی از این تصادفات منجر به فوت مربوط به موتورسواران است که از کلاه ایمنی استفاده نمی کنند و باید این موضوع فرهنگ سازی شود. گاهی مشاهده می شود بعضی موتورسواران بدون چراغ در مسیرهای بین شهری و درون شهری که تاریک هستند تردد می کنند که این مساله منجر به وقوع حادثه شده است بنابراین باید مردم به این نکات توجه کنند. آمار تصادفات فوتی درون شهری در برخی شهرستان ها مانند خرمشهر، حمیدیه و کارون افزایشی بوده که تذکرات لازم در این خصوص داده شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.