بازدید سایت : ۵۳۶۲۴

ایاب و ذهاب رایگان دانش آموزان استثنایی خوزستان در انتظار عملی شدن تعهدات شهرداری ها

یکی از دغدغه های دانش آموزان استثنایی خوزستان برای رفتن به مدرسه و ادامه تحصیل با توجه به شرایط خاص جسمانی تامین سرویس ایاب و ذهابی است که شهرداری ها متولی تامین آن هستند.

ایاب و ذهاب رایگان دانش آموزان استثنایی خوزستان در انتظار عملی شدن تعهدات شهرداری ها
تین نیوز |

یکی از دغدغه های دانش آموزان استثنایی خوزستان برای رفتن به مدرسه و ادامه تحصیل با توجه به شرایط خاص جسمانی تامین سرویس ایاب و ذهابی است که شهرداری ها متولی تامین آن هستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، دانش آموزان استثنایی به دلیل شرایط خاص بدنی که دارند با مشکلاتی برای تردد به مدرسه روبرو هستند که در همین راستا دولت برای جلوگیری از ترک تحصیل آن ها شهرداری ها را موظف به تامین سرویس مدرسه و یا پرداخت کمک هزینه حمل و نقل به این قشر کرده است.

خانواده های این دانش آموزان به ویژه در مناطق محروم، به دلیل هزینه های بالای درمان و یا نگهداری از فرزندان خود قادر به پرداخت هزینه حمل و نقل مدرسه نیستند و اگر خانواده ای توان پرداخت این هزینه را نداشته باشند فرزند خود را از ادامه تحصیل منع می کند.

آموزش و پرورش خوزستان همواره نسبت به تامین سرویس مدارس دانش آموزان استثنایی درخواست یاری و کمک از دستگاه های مختلف و شهرداری کرده است اما در سال های گذشته همکاری خوبی در این زمینه نشده است.

خوزستان با ۶ هزار و ۵۰۰ دانش آموز استثنایی رتبه سوم کشور در جمعیت این گروه از دانش آموزان را دارد به همین دلیل می طلبد اقدام گسترده ای با همکاری تمامی دستگاه ها و شرکت ها برای تامین سرویس ایاب و ذهاب آن ها انجام شود تا دانش آموزی به دلیل معلولیت و نداشتن شرایط تردد از حضور در کلاس درس محروم نشود.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان در این باره در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: شهرداری اهواز در کنار شرکت ها و دستگاه های دیگر برای تامین سرویس حمل و نقل دانش آموزان استثنایی استان همکاری کنند.

علی ممبینی افزود: جلساتی با شهرداری اهواز برای تامین سرویس رفت و آمد دانش آموزان استثنایی این شهرستان برگزار شد و تا کنون ۲ دستگاه ون در اختیار این دانش آموزن قرار دادند که روزانه تا ۵۰ نفر را جایه جا می کنند.

وی افزود: طی توافقی که با شهرداری اهواز انجام شده قرار است خودروهای بیشتری در اختیار این دستگاه قرار دهند و مبلغی هم به عنوان کمک هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان پرداخت کنند که منوط به تصویب در شورای اسلامی شهر اهواز است.

ممبینی با بیان اینکه یکهزارو ۷۰۰ دانش آموز استثنایی در اهواز وجود دارد گفت: سال گذشته شهرداری اهواز ۱۰ میلیارد ریال کمک هزینه تردد دانش آموزان استثنایی را پرداخت کرد.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان با اشاره به اینکه یکصد میلیارد ریال اعتبار برای کمک هزینه حمل و نقل این دانش آموزان نیاز است افزود: نبود سرویس مدرسه برای این دانش آموزان در ترک تحصیل آن ها بسیار اثر گذار است.

وی با بیان اینکه دریچه ای برای همکاری شهرداری اهواز با آموزش و پرورش در این خصوص باز شده است افزود: از شرکت های فعال در خوزستان درخواست می شود در قالب مسئولیت های اجتماعی در تامین سرویس تردد این دانش آموزان با شهردار همکاری کنند.

ممبینی بیان کرد: در حال حاضر از مدیران مدارس خواسته شده تا در تامین سرویس این دانش آموزان کمک کنند.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان بیان کرد: در لایحه بودجه ۱۴۰۳ کشور آمده که شهرداری ها در تامین سرویس مدارس دانش آموزان استثنایی باید کمک کنند.

تخصیص سرویس رایگان برای دانش آموزان استثنایی ناحیه چهار اهواز

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی اهواز بیان کرد: شهرداری اهواز سرویس رایگان برای دانش آموزان استثنایی ناحیه چهار اهواز در نظر گرفته است.

امیر صفی خانی گفت: سال گذشته شهرداری اهواز ۱۰ میلیارد ریال کمک هزینه حمل و نقل دانش آموزان استثنایی را پرداخت کرد و امسال نیز تلاش داریم تا نهایت همکاری را در این بخش داشته باشیم.

با توجه به جامعه آماری بزرگی از دانش آموزان معلول و استثنایی در خوزستان ترک تحصیل این دانش آموزان به دلایلی همچون نداشتن سرویس ایاب و ذهاب قطعا تاثیر منفی بر سطح آموزشی استان خواهد داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.