بازدید سایت : ۵۶۱۵۹
مدیر فرودگاه آبادان اعلام کرد:

سامانه ILS فرودگاه آبادان آماده راه‌اندازی است

سامانه ILS فرودگاه آبادان آماده راه‌اندازی است

تین نیوز | مدیر فرودگاه آبادان با اعلام این خبر گفت: سيستم كمك ناوبري ILS با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال در فرودگاه آبادان نصب شد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی فرودگاه آبادان محمدرضا رضایی با اشاره به خرید، نصب و راه اندازی این دستگاه به‌صورت مشارکتی از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌های کشور و سازمان منطقه آزاد اروند افزود: عمليات اجرايي نصب دستگاه ILS از خردادماه سال گذشته آغاز شد.

مدیر فرودگاه آبادان با بیان اینکه عملیات نصب این دستگاه طی سه مرحله انجام شده است٬ گفت: در مرحله اول عملیات اجرایی کابل کشی، بهسازی اتاق‌‌‌های دستگاه، خریداری دستگاه UPS و تابلوهای برق در مرحله سیویل ورک انجام شد.

رضایی افزود: در مرحله دوم عملیات نصب آنتن لوکولایزر، دکل آنتن گلایدپس (GP ) ، نصب سیستم‌های لوکولایزر (LLZ) ، سیستم‌های گلایدپس (GP ) در اتاقک‌های مربوطه، کابل کشی و تنظیمات نرم افزاری توسط کارشناسان اداره کل ارتباطات و ناوبری شرکت فرودگاه‌های کشور انجام شد.

وی ضمن قدردانی از مجموعه سازمان منطقه آزاد در خصوص مشارکت و مساعدت در خریداری دستگاه ILS گفت: با بهره‌برداری ازسامانه فرود اتوماتیک  ILS مشکل لغو پرواز ناشی از کاهش دید به حداقل می‌رسد و نشستن پرواز را تا دید 800 متر امکان‌پذیر می‌کند.

مدیرفرودگاه آبادان با تاکید بر این مهم در اجرای عملیات پروازی و افزایش تمایل شرکت‌های هواپیمایی به برقراری پرواز در مسیر آبادان گفت: یکی از مهمترین مزایای بهره‌برداری از این دستگاه، کاهش حداکثری تاخیرات و لغو پروازهای این فرودگاه است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پدیده زیست محیطی گرد و غبار در منطقه و بررسی بعمل آمده بیش از 80 درصد از تاخیرات و ابطال پروازهای این فرودگاه ناشی از بدی هوا و کاهش دید است.

گفتنی است؛ دستگاه ILS فرودگاه آبادان در انتظار تست پروازی (Flight Check) و آماده عملیاتی شدن است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.