بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

◄ شروع بارگیری محموله‌های سیمان از بندر امام به عراق

◄ شروع بارگیری محموله‌های سیمان از بندر امام به عراق

تین‌نیوز| نخستین محموله دریایی سیمان خاکستری به مقصد کشور عراق به وزن بالغ بر ۳۳ هزار تن در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) بارگیری شد.
 
به گزارش تین‌نیوز بندر امام خمینی (ره) دومین بندر بزرگ عملیاتی ایران پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است که سالانه حدود 50 میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در مجتمع بندری امام خمینی(ره) تخلیه و بارگیری می‌شود. در سال گذشته از پایانه بندر امام خمینی(ره) سه میلیون و 275 هزار تن به سایر کشورها ترانزیت شد که این میزان معادل 30 درصد کل ترانزیت کالا از کشور است، به این ترتیب بندر امام در جایگاه نخست ترانزیت خروج کالا قرار گرفت.
 
 بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از توان حمل و نقل دریایی به منظور بهره‌گیری از مزیت‌های بازرگانی و اقتصادی ناشی از آن گفت: برای نخستین بار در زمینه صادرات محموله‌های کلینگر سیمان خاکستری به کشور عراق که تا پیش از این کاملا به صورت زمینی انجام می‌شد، یک محموله به وزن ۳۳ هزار و ۷۶۳ تن از مبدأ بندر امام خمینی(ره) بارگیری شد.
 
گرایلو در ادامه افزود: این محموله نخستین بخش از مجموعه محموله‌های صادراتی است که پیش‌بینی شده تا سقف ۵۰۰ هزار تن به این شیوه در این مجتمع بزرگ بندری بارگیری شود.
 
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، افزایش یک مقصد دریایی جدید برای محمولات کلینگر (مصالح ساختمانی)، ارتقاء سهم محمولات تجاری، افزایش اشتغال نیروی انسانی در بخش‌های مختلف این مجتمع بندری و تنوع بخشی در خدمت‌رسانی به صادرکنندگان کشور را از اهم مزیت‌های مترتب برای فعالین در این مجتمع بندری عنوان کرده و افزود: کاهش ترافیک در مسیر زمینی قبلی و حذف خطرات انسانی و تجهیزاتی مربوط به حمل زمینی، از جمله مزایای حاصل از بهره‌گیری از این شیوه حمل و نقل است.

همجواری منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با کشور عراق و برخورداری این مجتمع بزرگ بندری از تأسیسات و تجهیزات مهیا برای تخلیه و بارگیری کالا، اهمیت بهره‌گیری از این توان موجود را دو چندان می‌نماید.
 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.