◄ مرسک انگیزهای برای سفارش شناور مگاسایز ندارد
مرسک اعلام کرد علیرغم هیچ انگیزهای برای سفارش تازه شناورهای بسیار بزرگ ندارد.
مرسک اعلام کرد هیچ انگیزهای برای سفارش تازه شناورهای بسیار بزرگ ندارد.
به گزارش تیننیوز و به نقل از worldmaritimenews، سورن اسکو مدیر اجرایی مرسک گفت: علیرغم اینکه هزینههای تناژ برای شناورهای جدید بسیار پایین است اما در حال حاضر انگیزهای برای سفارش تازه شناورهای بسیاربزرگ وجود ندارد.
اسکو تاکید میکند که 5 سال پیش شناورهای بزرگ به دلیل اقتصاد سوخت سفارش داده میشدند، در حالی که امروزه مزایای این امر به دلیل وضعیت قیمت نفت، اگر نگوییم به کلی از بین رفته اما دستکم به حداقل رسیده است.
علاوه بر این، با توجه به این واقعیت که بازار چارتر در رکود باقی میماند، گزینه بهتر کرایه شناورها در بازار چارتری است که تصمیم به خرید شناورهای جدید دارند.
اسکو گفت: ثبت سفارشهای جدید، به طور عمده به افزایش ظرفیت برای رفع تقاضای بازار وابسته است و نه هیچ چیز دیگری.
او افزود: ما هیچ ایده بلندپروازانه یا نقشهای برای سفارش تازه شناورهای بسیار بزرگ در سال جاری و سال آینده نداریم.
لیست سفارشات 13 درصد از حجم ناوگان است. در صورتی که مالکان شناورها سفارش جدیدی ثبت نکنند، سفارشات تا انتهای سال آینده به 7 درصد، و 1 درصد در دوسال آینده میرسد و زمینه را برای چشماندازه مثبت بازار فراهم میکند.
بر اساس این گزارش از سهماهه سوم سال 2015 تا کنون هیچ سفارشی برای کشتیهای بسیار بزرگ ثبت نشده است.
این گزارش ادامه داده است: مرسک در سهماهه دوم سال 2017 سود 339 میلیون دلاری را ثبت کرد که در مقابل 151 میلیون دلار کاهش سود در مدت مشابه سال قبل چشمگیر بود.
به گفته مدیر اجرایی مرسک، این شرکت کشتیرانی قصد دارد تا به جای افزایش حجم کار در مدت زمان باقیمانده سال جاری بر سودآوری متمرکز شود.