◄ حق پرچم باید از جوانب مختلف بررسی شود
بیشترین تمایل و علاقه سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان سازمان حاکمیتی دریایی کشور این است که روز به روز بر قدرت و اقتدار ناوگان تحت پرچم کشور افزوده شود.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: عوارض حق پرچم باید از جوانب مختلف مورد بررسی و بحث قرار گیرد و سپس تصمیمگیری شود.
به گزارش تیننیوز و به نقل از مانا، محمد راستاد با اشاره به موضوع حق پرچم تاکید کرد: بیشترین تمایل و علاقه سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان سازمان حاکمیتی دریایی کشور این است که روز به روز بر قدرت و اقتدار ناوگان تحت پرچم کشور افزوده شود.
او گفت: هدف ما حمایت از ناوگان ملی کشتیرانی است، بدین گونه که مکانیزمهای حمایتی مناسبی را در کشور داشته باشیم که در مرحله اول ناوگان ملی و تحت پرچم و مالکیت کشور بتوانند سهم بیشتری را از حمل کالاهای کشور به عهده داشته باشند.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه باید باید ظرفیت تحت پرچم کشور جمهوری اسلامی ایران افزایش یابد اظهار داشت: امیدواریم سایر شرکت های خصوصی نیز مقیاس، توان و ظرفیت خود را افزایش دهند تا کلیه مالکان ایرانی که کشتی های اقیانوس پیما در اختیار دارند ناوگان خود را تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران در دنیا تردد دهند.
او گفت: باید بتوانیم حتی المقدور ناوگان تحت مالکیت و تحت پرچم ملی خود را توسعه دهیم. از جنبه دیگر باید صنایع دریایی با توجه به زیر ساخت های موجود در زمینه ساخت و تعمیرات گسترش داده شود.
مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: باید بنادر خود را از نظر ظرفیت، توان عملیاتی و پسکرانه ها به جایگاهی برسانیم که هیچگونه نقصی نسبت به بنادر رقیب نداشته باشند. به گونه ای که کالاهای ترانزیتی و ترانشیپی بیشترین سهم را در بنادر داشته باشند در حقیقت باید بتوانیم از حمل و نقل دریایی منطقه ای و جهانی بیشترین سهم را داشته باشیم.