بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

◄ آغاز لایروبی کانال دسترسی بندر چندمنظوره هرمز

اهداف طرح لایروبی، ایجاد شرایط ایمن برای ورود شناور‌های مسافری و خدماتی موجود، افزایش ظرفیت بندرگاه برای پذیرش شناور‌های باری و خدماتی تا ظرفیت ۱۵۰۰ تن و افزایش ضریب ایمنی عملیات بندری و مانورشناور‌ها در محل ورودی و کانال دسترسی است.

آغاز لایروبی کانال دسترسی بندر چندمنظوره هرمز
تین نیوز |

لایروبی کانال دسترسی بندر چندمنظوره هرمز به منظور ایجاد شرایط ایمن برای ورود شناور‌های مسافری و خدماتی به دستور وزیر راه و شهرسازی در سفر استانی وی به استان هرمزگان آغاز شد.

به گزارش تین‌نیوز، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی امروز ۲۱ بهمن ماه وارد جزیره هرمز -جزیره رنگین کمانی خلیج فارس  شد که با ورود و دستور وی، لایروبی کانال دسترسی بندر چندمظوره هرمز آغاز شد. 

اهداف طرح لایروبی، ایجاد شرایط ایمن برای ورود شناور‌های مسافری و خدماتی موجود، افزایش ظرفیت بندرگاه برای پذیرش شناور‌های باری و خدماتی تا ظرفیت ۱۵۰۰ تن و افزایش ضریب ایمنی عملیات بندری و مانورشناور‌ها در محل ورودی و کانال دسترسی است. 

براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی، برآورد هزینه‌های اجرایی پیمانکار در زمان مناقصه ۸۹ میلیارد ریال، برآورد هزینه تعدیل پروژه و کار‌های پیش بینی نشده ۲۲ میلیارد ریال و برآورد هزینه‌های مدیریت، نظارت کارگاهی، اندازه گیری و کنترل کیفی ۱۳ میلیارد ریال است. 

همچنین بخش‌های مختلف طرح شامل پایان لایروبی حوضچه داخلی بندر چندمنظوره در سال ۹۴ با حجم ۲۵۰ هزار متر مکعب، لایروبی کانال دسترسی و بخش ورودی حوضچه به میزان ۱۷۲ هزار متر مکعب، عملیات احداث دیوار ساحلی و دایک حفاظتی، احداث سازه رسوب گیر جهت جلوگیری از بازگشت رسوب به داخل حوضچه در درازمدت از بخش‌های مختلف این برنامه است. 

 لایروبی کانال دسترسی، اجرای دیوار ساحلی و اجرای دستک رسوب گیر در توسعه آتی از دیگر مشخصات پروژه فوق است. 

 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.