◄ شرط فعالشدن محور شرق و بندر شهید بهشتی چابهار
بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور و با سرمایهگذاری یک میلیارد دلاری در فاز یک افتتاح شده است. روا نیست که با تفکر جزیرهای و ترجیح منافع سازمانی بر منافع ملی این سرمایهگذای به سرانجام نرسد.
![شرط فعالشدن محور شرق و بندر شهید بهشتی چابهار](https://cdn.tinn.ir/thumbnail/SMvp8xRoodBv/U7Ccvlt33jn-OqlMlImgutVLjEcw-jhlF2WJsSK4fMDDVSZN8IEX4Zd7jkGxwBqLJ5jM-fGYwhs1w24HZ1koLPEoK41D1ONJ/%DA%A9%D8%B4%D8%AA%DB%8C+%DA%A9%D9%88%D8%AF+%D8%B4%DB%8C%D9%85%DB%8C%D8%A7%DB%8C%DB%8C+%D8%AF%D8%B1+%D8%A8%D9%86%D8%AF%D8%B1+%D8%B4%D9%87%DB%8C%D8%AF+%D8%A8%D9%87%D8%B4%D8%AA%DB%8C+%DA%86%D8%A7%D8%A8%D9%87%D8%A7%D8%B1.jpg)
دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته گفت: برای توسعه بندر شهید بهشتی چابهار چارهای جز ارائه یک بسته تسهیلاتی به شرکتهای حمل بار نداریم.
به گزارش خبرنگار تیننیوز، مسعود پلمه تاکید کرد: در حالی که سرمایهگذاری یک میلیارد دلاری در بندر شهید بهشتی چابهار انجام شده اما سازوکار و نرخ تعرفههای اخذ شده مانع از فعالشدن این بندر و محور شرق شده است.
پلمه با بیان اینکه در صورت تدوام این روند فعالشدن کریدور شرق محقق نخواهد شد افزود: در حال حاضر، عمده کامیونهایی که از بندر شهید بهشتی به افغانستان تردد میکنند به مالکان افغانی تعلق دارند و سهم ما از حمل بار گندم هند به افغانستان بسیار ناچیز است.
او تصریح کرد: اگر واقعاً میخواهیم بندر شهید بهشتی چابهار توسعه پیدا کند باید سازوکار ترانزیت تسهیل کنیم تا شرکتهای حمل داخلی ترغیب شوند.
دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته گفت: بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور و با سرمایهگذاری یک میلیارد دلاری در فاز یک افتتاح شده است. روا نیست که با تفکر جزیرهای و ترجیح منافع سازمانی بر منافع ملی این سرمایهگذای به سرانجام نرسد.
پلمه تاکید کرد: خوشخبتانه وزیر راه و شهرسازی با ایجاد شورای هماهنگی ترانزیت گام موثری در حل این موضوع برداشته است، با این حال ما نیازمند یک تغییر تفکر اساسی در کلیه سازمانهای مربوطه هستیم.