◄ رویای کشتیهای خودران کانتینری؟ هنوز زود است
آزمایش یک مدل از آنچه به عنوان اولین کشتیکانتینری خودران در جهان نامیده میشود، در نروژ به خوبی در حال اجرا است. این کشتی که Yara Birkeland نام دارد، به عنوان اولین کشتی تمام برقی فیدر کانتینری دنیا شناخته میشود که هیچ آلودگی تولید نمیکند.
به عقیده مدیرعامل بزرگترین خط کشتیرانی دنیا، بعید به نظر میرسد که حرکت جهانی به سمت اتوماسیون به این زودیها به کشتیهای کانتینری برسد.
به گزارش تیننیوز و به نقل ازworldmaritimenews، آخرین پیشرفت های تکنولوژیکی تعداد خدمه کشتی های Maersk Line را در مقایسه با دو دهه قبل کاهش داده است که به نوبه خود باعث کاهش هزینههای حقوق و دستمزد شده است.
با این حال، سوکو عقیده دارد که کشتیهای کانتینری بدون خدمه به سفر نخواهند رفت، یا دستکم در دوران حیات او چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.
او گفته است: نیروی کار انسانی در حال حاضر به شرایط ثبات رسیده و هیچ راهی برای حذف آنها وجود ندارد.
آنگونه که توضیح داده شده است در سیستمهای خودران هیچ هدایتکننده انسانی روی شناور وجود نخواهد داشت.
در همین حال، آزمایش یک مدل از آنچه به عنوان اولین کشتیکانتینری خودران در جهان نامیده میشود، در نروژ به خوبی در حال اجرا است. این کشتی که Yara Birkeland نام دارد، به عنوان اولین کشتی تمام برقی فیدر کانتینری دنیا شناخته میشود که هیچ آلودگی تولید نمیکند.
این کشتی قرار است در سال 2019 با عملیات از راه دور کار خود را آغاز میکند و از سال 2020، زمانی که بین بندرهای Porsgrunn، Brevik و Larvik تردد خواهد داشت، عملیات کاملا مستقل خود را آغاز خواهد کرد.
با این حال کشتیرانی از فاصلههای دور و بدون خدمه بسیار مشکل خواهد بود.