بازدید سایت : ۵۶۱۵۹
حق شناس عنوان کرد:

◄ توسعه تعاملات بین المللی با هدف اثربخشی ایران در IHO

تلاش داریم توسعه تعاملات ملی و بین‌المللی ایران را در زمینه هیدروگرافی و اثربخشی در تصمیمات بین‌اللملی افزایش دهیم

توسعه تعاملات بین المللی با هدف اثربخشی ایران در IHO
تین نیوز

هادی حق شناس در مراسم روز جهانی هیدروگرافی که در هتل هما تهران در حال برگزاری است گفت: در سال ٩١ ایران با انعقاد توافق‌نامه دو جانبه با شرکت پریمار وابسته به اداره هیدروگرافی نروژ برای اولین بار نسبت به تهییه و تولید و انتشار چارتهای الکترونیکی محدوده آب‌های ایران اقدام کرد

به گزارش خبرنگار تین نیوز حق شناش ادامه داد: ماحصل این اقدام طی ٥ سال گذشته و تا به امروز تولید تعداد قابل توجهی چارت الکترونیکی است که از این بین بیش از ٤١ سلول چارت از طریق شرکت پریمار صحه‌گذاری و رفع نقص شده است.

به گفته حق‌شناس از ابتدای انتشار این چارت‌ها تا به امروز بالغ بر یک میلیون و 850 هزار سلول چارت دریایی که حاصل توانمندی و دانش متخصاصان داخلی کشور است فروخته و جایگزین چارت‌های ادمیرالتی انگلستان شده اند.

وی با توضیح اینکه ایران هم‌اکنون نایب رییس کمیسیون هیدروگرافی منطقه دریایی راپمی را بر عهده دارد گفت: همین‌طور ایران یکی از ٣٠کشًور عضو شورای سازمان بین الملی هیدروگرافی است.

او با بیان اینکه تلاش داریم توسعه تعاملات ملی و بین‌المللی ایران را در زمینه هیدروگرافی و اثربخشی در تصمیمات بین‌اللملی افزایش دهیم گفت: در این راستا به شناخت بیشتر دریاها و توسعه دریامحور با استناد به کار هیدروگرافی بیش‌تر نیازمندیم.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.