هوشمند سازی ثبت ورود و خروج شناورهای مسافری درمسیرهای متردد
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از اجرای موفقیت آمیز سیستم جامع مسافری دریایی با هدف استفاده بهینه از ظرفیتها و ایجاد ساختار یکپارچه و منظم جهت ورود و خروج شناورها وتسهیل در امر جابه جایی مسافران در بنادر شهید حقانی و هرمز خبر داد.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از اجرای موفقیت آمیز سیستم جامع مسافری دریایی با هدف استفاده بهینه از ظرفیتها و ایجاد ساختار یکپارچه و منظم جهت ورود و خروج شناورها وتسهیل در امر جابه جایی مسافران در بنادر شهید حقانی و هرمز خبر داد.
به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا محمدحسینی، مدیر اداره بنادر ودریا نوردی شهید باهنر در تشریح روند پیاده سازی و اجرای این طرح بیان داشت : از آنجایی که بندرشهید حقانی بعنوان بزرگترین پایانه مسافری دریایی کشور حجم قابل توجهی از تردد مسافر دریایی را از سرزمین اصلی به جزایره به خود اختصاص داده است ضرورت تهیه و تدوین یک سیستم جامع مسافری که متضمن ثبت دقیق آمار و تحلیل آنی داده ها وبرنامه ریزی جهت بالا بردن ضریب ایمنی سفرهای دریایی باشد مورد توجه قرارگرفت .
مدیر اداره بنادر ودریا نوردی شهید باهنر گفت : با مساعدت همکاران سازمان از یک سال گذشته سیستم جامع مسافری دریایی دربنادر شهید حقانی و هرمز راه اندازی شدکه اجرای این طرح مولفه هایی نظیر ضریب ایمنی سفر ، همچنین تسریع در ارائه خدمات و با لابردن سطح رضایتمندی مسافران را درپی داشته است .
این مقام مسئول دربخش دیگری از سخنان خودبه هوشمند سازی ثبت ورود و خروج مسافر وشناورها اشاره کرد و گفت : را اندازی سامانه هوشمند ثبت ورود و خروج مسافر و شناورها در سامانه آماروعملیات سازمان بنادر ودر یا نوردی این قابلیت را فراهم نموده تا مسئولین ستادی با اتصال به این سامانه کلیه آمار و عملیات بنادر مرکز استان را بشکل آنی وبدون بروز خطای انسانی( بشکل هوشمند )دریافت کنند.
حمیدرضا محمد حسینی بیان داشت : این سامانه هوشمند این امکان را فراهم می کند تا اپراتور یک بندر با مشاهده داشبورد خود بتواند تمامی مولفه ها ، نظیر اینکه چه شناوری ،در چه زمانی وبا چه ظرفیتی از بندر خارج شده است رویت نموده و افزون بر این اطلاعات بسیار مفیدی را احصا و دراختیار اپراتور کنترل ترافیک دریایی مبنی برپیش بینی مخاطرات احتمالی وارائه مستندات دقیق درزمان بروز حادثه قراردهد .
وی بر آموزش های تخصصی درراستای افزایش کارآمدی، اثربخشی و ارتقای بهره وری فعالیتهای مسافری دریایی تاکید کرد و گفت : تسهیل فرایندها و تسریع در امور مشتریان نوعی تکریم ارباب رجوع محسوب می شود که ارائه خدمات بهتر به هموطنان وهم استانی های مسئولیت ذاتی و مشی اخلاقی خود می دانیم .
شایان ذکر است بندر شهید حقانی بعنوان بزرگترین پایانه مسافری کشور از ظرفیت جابجایی مسافر به میزان 40 هزار نفر در روز برخوردار است.