بازدید سایت : ۷۹۱۸۴

اتصال بنادر شمالی به ریل، لازمه توسعه ترانزیت کشور

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت بسیار بالای بنادر شمالی برای اقتصاد ایران در مقطع زمانی کنونی، گفت: اتصال بنادر شمالی به ریل، لازمه توسعه ترانزیت در کشور است.

اتصال بنادر شمالی به ریل، لازمه توسعه ترانزیت کشور
تین نیوز |

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت بسیار بالای بنادر شمالی برای اقتصاد ایران در مقطع زمانی کنونی، گفت: اتصال بنادر شمالی به ریل ، لازمه توسعه ترانزیت در کشور است.

به گزارش تین نیوز ، جبار کوچکی نژاد با اشاره به ظرفیت های بسیار بالای بنادر جنوبی و شمالی کشور، اظهار داشت: در بنادر جنوبی کشور از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار هستیم و خوشبختانه توانسته ایم بخش قابل توجهی از این ظرفیت ها را فعال کنیم، همچنین در بنادر شمالی کشور ظرفیت بالایی داریم اما متاسفانه نتوانسته ایم به خوبی از تمامی این ظرفیت ها در شمال کشور بهره مند شویم.

وی ادامه داد: فعالیت بنادر شمالی و جنوبی کشور با تمام ظرفیت های موجود موجب اشتغال آفرینی و رونق اقتصادی کشور می شود و به همین دلیل باید تمام تلاش خود را به کار گیریم و بتوانیم شاهد پویایی بنادر کشور، رونق تولید و صنعت، وضعیت مطلوب صادراتی و وارداتی کشور، ترانزیت بالا و...باشیم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اتصال بنادر شمالی کشور به ریل و شبکه ریل سراسری یکی از مهم ترین الزامات توسعه ترانزیت کشور از طریق حمل ونقل دریایی است، عنوان کرد: بسیاری از صاحبان کالا علاقمند هستند کالای خود را نه از مسیر جاده بلکه از طریق ریل و پس از تخلیه و بارگیری در بنادر به مقصد منتقل کنند.

کوچکی نژاد با تاکید بر اینکه بهره مندی از کریدور شمال-  جنوب و توسعه ترانزیت کشور از این مسیر نیازمند اتصال بنادر و به ویژه بنادر شمالی به ریل و شبکه ریل سراسری است، گفت: انزلی، کاسپین، امیرآباد، نوشهر و آستارا بنادر مهم شمالی کشور هستند و باید تمامی آن ها به ریل متصل شوند، همان طور که امیرآباد از این مزیت برخوردار است و به خوبی توانسته در حوزه صادرات عملکرد مطلوبی داشته باشد.

وی با بیان اینکه در مقطع زمانی کنونی بنادر حاشیه دریای خزر از اهمیت بسیار بالایی برای کشور برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم ۳۵ کیلومتر اتصال ریلی از رشت به بندر کاسپین را برقرار کنیم و شاهد اتصال کامل شبکه ریلی بنادر شمالی کشور باشیم به طور حتم توسعه ترانزیت و حمل ونقل کانتینری کشور محقق خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ترانزیت کالا نقش ویژه ای در رونق اقتصاد شمال کشور خواهد داشت، گفت: اگر قرار است ترانزیت کالا از جنوب به شمال و بالعکس را داشته و بتوانیم شاهد حمل ونقل دریایی و ترانزیت کالا از کشورهای جنوب آسیا به روسیه و اروپا باشیم و بالعکس، باید به توسعه بنادر شمالی کشور بیش از پیش توجه کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری سازمان بنادر و دریانوردی
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس پاسخ

    اصل توسعه فعال گردن بالای صادرات و واردات بین بنادر است !! دریای خزر مسیر اصلی ترانزیت ایران است !! فقط تکمیل بندر و ناوگان کشتی نیاز دارد !!