دولت سیزدهم به دنبال قرارداد اثرگذار با هندی ها در چابهار است
دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم، وزارت راه و سازمان بنادر به دنبال قرارداد اثرگذار با هندی ها است، گفت: سازمان بنادر و دریانوردی سرمایه گذاری بسیار خوبی در بندر چابهار انجام داده است و باید قرارداد منعقد شده با هندی ها نیز ضمانت اجرایی داشته و تکلیفی باشد.
دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم، وزارت راه و سازمان بنادر به دنبال قرارداد اثرگذار با هندی ها است، گفت: سازمان بنادر و دریانوردی سرمایه گذاری بسیار خوبی در بندر چابهار انجام داده است و باید قرارداد منعقد شده با هندی ها نیز ضمانت اجرایی داشته و تکلیفی باشد.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، یحیی ضیایی مهرجردی با اشاره به اینکه هر کشوری به دنبال تامین منافع ملی خود است و هندی ها از این قضیه مستثنی نیستند، اظهار داشت: باید تصریح کنیم که هندی ها تاکنون امتحان خوبی در بندر چابهار پس نداده اند و در شرایطی که قرار بود سرمایه گذاری کنند، تجهیزات به بندر بیاورند و فعالیت ها را پیش ببرند اما شرایط طبق اهداف تبیین شده پیش نرفته است.
ضرورت شکل گیری نگاه عملیاتی توسعه ای در بندر چابهار با حضور هندی ها
وی ادامه داد: باید بدانیم که تا کنون بخش عمده سرمایه گذاری در بندر چابهار از سوی سازمان بنادر و دریانوردی صورت گرفته است و باید شاهد حضور اثرگذار هندی ها در بندر چابهار باشیم.
دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران با تاکید بر اینکه بی شک در دولت سیزدهم، وزارت راه و سازمان بنادر به دنبال قرادادی اثرگذار با هندی ها در بندر چابهار هستند، گفت: باید با عملیاتی شدن فعالیت ها، رویکرد خود را تغییر دهیم و باید تفکر اجرایی داشته باشیم و عملیاتی فعالیت کنیم.
ضیایی با اشاره به اینکه قرارداد با هندی ها باید در قالب یک قرارداد با ضمانت اجرایی و به صورت تکلیفی باشد، گفت: باید روند حضور فعال تر هندی ها در بندر چابهار بررسی شود و با تغییر رویه قبلی اتفاق بزرگی را رقم زد و در مسیری پیش رفت که شاهد بهبود وضعیت در بندر چابهار باشیم.
باید در قراداد با هندی ها طرحی نو دراندازیم
ضیایی با بیان اینکه باید برای حضور اثرگذار هندی ها در بندر چابهار طرحی نو دراندازیم، عنوان کرد: نباید همانند کریدور شمال جنوب که بیش از ۲۰ سال از زمان تصمیم اتخاذ شده در مورد آن می گذرد، دست روی دست گذاشت. سازمان بنادر و وزارت راه تنها یک حلقه از زنجیره کلی هستند و باید تمامی ارگان ها و دستگاه های ذی ربط پای کار بیایند و گامی بلند برداشته شود تا به نقطه مطلوب برسیم.