بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

سنگاپور در تلاش برای دستیابی به منابع اوراسیا از طریق بندر چابهار

سنگاپور به همراه هند، به دنبال دستیابی به منابع غنی منطقه اوراسیا از طریق بندر چابهار در ایران است. این تلاش نشان از گسترش روابط اقتصادی و تجاری این دو کشور با کشورهای منطقه و نیز تحولات جدید در حوزه تجارت جهانی دارد.

سنگاپور در تلاش برای دستیابی به منابع اوراسیا از طریق بندر چابهار
تین نیوز

سنگاپور به همراه هند، به دنبال دستیابی به منابع غنی منطقه اوراسیا از طریق بندر چابهار در ایران است. این تلاش نشان از گسترش روابط اقتصادی و تجاری این دو کشور با کشورهای منطقه و نیز تحولات جدید در حوزه تجارت جهانی دارد.

نقش کلیدی ایران:

ایران به عنوان میزبان بندر چابهار نقش بسیار مهمی در این پروژه ایفا می کند. این بندر که به مدت ۱۰ سال به دهلی نو واگذار شده است، به عنوان لینک کلیدی در این تلاش ایفای نقش می کند. همکاری ایران در این پروژه، زمینه ساز ایجاد یک کریدور تجاری و ترانزیتی بین جنوب شرق آسیا و آسیای مرکزی است.

همکاری سنگاپور و هند:

سنگاپور به عنوان یکی از شریک های استراتژیک هند در جنوب شرق آسیا، به همراه هند در حال بررسی امکان ایجاد یک کریدور تجاری و ترانزیتی با قزاقستان است. این همکاری قرار است تجارت و تبادلات بین مناطق مختلف این دو کشور را تسهیل کند و بندر چابهار را به عنوان یک لینک اصلی در این کریدور معرفی کند.

توسعه و مدیریت بندر چابهار:

بندر چابهار که به تازگی مورد مدیریت شرکت India Ports Global Ltd قرار گرفته است، قرار است به طور فزاینده ترافیک و بارگیری را انجام دهد. این بندر با تجهیزاتی که قرار است با سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیون دلار توسط هند تامین شود، به یک مرکز کلیدی برای ترانزیت کالاها در منطقه تبدیل شود.

مزایای اقتصادی برای سنگاپور و هند:

به طور کلی، تلاش های سنگاپور و هند برای دستیابی به منابع اوراسیا از طریق بندر چابهار، نمونه ای از گسترش همکاری های اقتصادی و تجاری در منطقه است. این پروژه نقش مهمی در تحولات جهانی در حوزه تجارت و اقتصاددریا را دارد و می تواند فرصت های جدیدی برای رشد اقتصادی این کشورها بخصوص ایران ایجاد کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.