بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

به ۵۰ اقیانوس‌ پیما نیاز داریم

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش گفت: باید از ظرفیت های داخلی حداکثر استفاده را داشته باشیم. ظرفیت بالفعل کشور در مقایسه با تقاضا بسیار محدود است. ۵۰ اقیانوس پیما نیاز داریم و این ظرفیت داخل کشور نیست.

به ۵۰ اقیانوس‌ پیما نیاز داریم
تین نیوز

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش گفت: باید از ظرفیت های داخلی حداکثر استفاده را داشته باشیم. ظرفیت بالفعل کشور در مقایسه با تقاضا بسیار محدود است. ۵۰ اقیانوس پیما نیاز داریم و این ظرفیت داخل کشور نیست.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، علی احمدی در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانورد با بیان اینکه باید زحمتی که دریانوردان تقبل می کنند را یادآور باشیم و به خاطر داشته باشیم که ۹۰درصد تجارت جهانی از طریق دریاها صورت می گیرد و محور اصلی آن دریانوردان هستند، گفت: این مجاهدان به دور از خانواده شبانه روز در شرایطی که ایمنی و امنیت کافی نیز وجود ندارد، فعالیت و زمینه گردش کار را فراهم می کنند.

وی افزود:صادرات نفت کشور و حمل و نقل بار و نیازمندیهای کشور توسط آنها صورت می گیرد و باید قدردان زحمات آنها باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با بیان اینکه برای رفع چالش ها و نارسایی ها در این حوزه باید تلاش کنیم، افزود: کار کردن در دریا و کشتی کار بسیار سختی است.در این صنعت چالش های زیادی داریم که یکی از آنها روند تقاضای نیروی انسانی و کمبودهایی است که در حال حاضر در برخی از رده های شغلی وجود دارد و در آینده نیز می تواند بیشتر شود.

وی عنوان کرد: امکانات خوبی در کشور داریم ولی نگاه راهبردی برای تربیت نیروی انسانی در این صنعت وجود ندارد که تقاضای نیروی انسانی پیش بینی شود و برای تربیت آن تقسیم وظایف ملی صورت گیرد.

احمدی با بیان اینکه تربیت نیروی انسانی در این بخش بلند مدتی را می طلبد و سازمان بنادر نیز می تواند اقدامات خوبی در این زمینه انجام دهد، گفت: می توانیم در زمینه ارتقای سطح آموزش اصلاحاتی داشته باشیم و همچنین مقررات موجود نیز قابل اصلاح و بهبود است.

به گفته وی در زمینه معیشت دریانوردان محدودیت هایی وجود دارد که قابل چاره اندیشی است. در پرداخت ها مشکل داریم در جابجایی ارزی و رساندن آن به دریانوردان و همچنین مالیات نیز چالش هایی وجود دارد. از طرفی در بحث دوری دریانوردان از خانواده نیز می توان این دوره دوری را کاهش داد.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش همچنین به نوسازی ناوگان نیز اشاره کرد و گفت: باید از ظرفیت های داخلی حداکثر استفاده را داشته باشیم. ظرفیت بالفعل کشور در مقایسه با تقاضا بسیار محدود است. ۵۰ اقیانوس پیما نیاز داریم و این ظرفیت داخل کشور نیست. شرکت های ما تلاش های بسیاری می کنند و باید از حداکثر توان آنها استفاده کنیم اما در داخل محدودیت های سرمایه ای، دانشی و تکنولوژی وجود دارد.

احمدی همچنین گفت: اگر عزم ملی در این بخش باشد برای ۱۵ سال آینده شاید بتوان صنعت کشتی سازی را در کشور رونق داد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.