بازدید سایت : ۳۴۶۸۲

◄ درآمد کشتی های تجاری بالا می رود؟

براساس تجزیه و تحلیل داده های دریافتی به نظر می رسد تا زمانی که بحران دریای سرخ وجود دارد درآمد صنعت حمل و نقل دریایی با افزایش نرخ پیش خواهد رفت.

درآمد کشتی های تجاری بالا می رود؟
تین نیوز

براساس تجزیه و تحلیل داده های دریافتی به نظر می رسد تا زمانی که بحران دریای سرخ وجود دارد درآمد صنعت حمل و نقل دریایی با افزایش نرخ پیش خواهد رفت.

به گزارش تین نیوز، شاخص جهانی کانتینر (WCI) نشان از این دارد که تنش دریای سرخ قیمت کانتینر را در ۶ ماه گذشته به میزان ۱۲۰ درصد افزایش داده است. ترافیک کانتینری با تغییر مسیر کشتی ها به دماغه امید نیک به دلیل تنش در دریای سرخ، تقریبا متوقف شده است.

 به دنبال حملات حوثی ها به کشتی های تجاری در دریای سرخ، مرسک و دیگر شرکت های حمل و نقل، برای جلوگیری از این حملات، مسیر کشتی های خود را به دور دماغه امید نیک در آفریقا تغییر داده اند. این تغییر مسیر منجر به افزایش زمان سفر و در نتیجه افزایش نرخ حمل و نقل برای آنان  شده است.

بیشتر بخوانید:

راه اندازی کریدور حمل و نقل بین المللی دریای خزر دریای سیاه؛ به زودی

«مارکوس هند» تحلیلگر و پژوهشگر ارشد دریایی با بررسی چشم انداز بازار حمل و نقل دریایی می گوید: بر این اساس تحولات بازار صنعت کشتیرانی در ۶ ماهه دوم نیز نشأت گرفته از تجربیات ۶ ماهه اول است. براساس تجزیه وتحلیل داده های دریافتی به نظر می رسد  تا زمانی که بحران دریای سرخ وجود دارد حمل و نقل دریایی از قبیل صنعت کانتینری، تانکر، فله خشک و کارخانجات کشتی سازی در نیمه دوم سال همانند ۶ ماهه اول با افزایش نرخ، دور زدن مسیر ها و بالارفتن هزینه ها پیش خواهد رفت، در این راستا اگر شرایط به همین منوال پیش برود درآمد صنعت حمل ونقل دریایی همچنان بالا خواهد رفت.

در صورتی که شرایط  دریای سرخ به حالت عادی در آید بازهم نرخ ها و هزینه ها به این زودی ها پایین نخواهد آمد و تا پایان سال به همین شکل و منوال باقی می ماند.

بنابر اعلام دانیل ریچاردز، تحلیلگر دیگر دریایی با آغاز جنگ اسرائیل - غزه و پدید آمدن بحران دریای سرخ و کاهش ترانزیت از کانال های سوئز و پاناما مسیر ها به سمت افریقای  جنوبی و دماغه امید نیک منحرف شد که در ابتدا چالش های متعددی را پیشِ روی مسئولان خطوط و اپراتور ها قرار داد. اما به مرور درآمد بخش های مختلف حمل و نقل به شدت افزایش یافته و به بالاترین میزان در ۱۵ سال گذشته رسید در واقع رکورد افزایش نرخ های دوران کرونا را پُشت سر گذاشت. بدین ترتیب  انتظار می رود در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ میلادی نیز همین شرایط بر حمل و نقل دریایی و در آمدهای ناشی از جابه جایی کالا حاکم  باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.