بازدید سایت : ۴۵۷۲۱

◄ هزینه های بندری شناورها چقدر است؟

بر اساس ابلاغ تعرفه‌ های خدمات بندری و دریایی بنادر بازرگانی شمال کشور در سال 1403 تخلیه و بارگیری لنگرگاه به میزان ۵۰ درصد حق تخلیه و بارگیری در اسکله است.

 هزینه های بندری شناورها چقدر است؟
تین نیوز

بر اساس ابلاغ تعرفه‌ های خدمات بندری و دریایی بنادر بازرگانی شمال کشور در سال 1403 تخلیه و بارگیری لنگرگاه به میزان ۵۰ درصد حق تخلیه و بارگیری در اسکله است.

به گزارش تین نیوز، بر اساس ابلاغ تعرفه های خدمات بندری و دریایی بنادر بازرگانی شمال کشور که از اول خرداد ماه سال جاری اعمال شده است تعرفه حقوق، عوارض و هزینه های بندری شناورها ابلاغ شد.

تعرفه های خدمات بندری و دریایی بنادر بازرگانی شمال کشور تعیین شده برای سال 1403 بر این اساس اعلام شد:

 

جدول تعرفه بندری

هزینه توقف مندرج در جدول فوق برای ۲۴ ساعت محاسبه و دریافت و در صورت توقف شناور بیشتر از ۲۴ ساعت هزینه توقف برای هر ساعت به میزان ۴۵ سنت در GT محاسبه و دریافت می شود - هزینه جابجایی شیفتینگ در (اسکله با استفاده از راهنما ۷ سنت برای هر GT و با استفاده از طناب کشتی ٣ سنت برای هر GT است و در صورت انجام عملیات یدک کشی هزینه مربوط به تعرفه یدک کشی محاسبه و اخذ می شود. ضمنا برای کشتی فاقد نیروی محرکه هزینه یدک کشی به میزان دو برابر وصول میشود 

در صورت جابجایی شناور از اسلکه به لنگرگاه و بالعکس هزینه های خدمات راهنمایی و یدک کشی مطابق جدول فوق محاسبه و اخذ می شود.  در صورتی که بدلیل مقتضیات اداری ضرورت داشته باشد تا شناور از اسکله جدا و به اسکله دیگر یا لنگرگاه انتقال داده شود هیچ گونه هزینه ای تحت عنوان هزینه جابجایی شیفتینگ وصول نمی شود.

هزینه یدک کشی در عملیات پهلوگیری و جدا شدن کشتیها به/ از اسکله طبق جدول فوق دریافت می شود. همچنین هزینه یدک کشی که برای عملیات غیر از پهلوگیری و جدا سازی به /از اسکله مورد استفاده قرار میگیرد جداگانه و برابر تعرفه های جاریمورد عمل دریافت می شود.

برای انتقال راهنما به کشتی و شناور هیچگونه هزینه ای از بابت خدمات واحدهای شناور ، راهنمابر، قایق یدک کش و ... ) وصول نخواهد شد.

اخذ هزینه یدک کشی در عملیات پهلودهی و جداسازی شناور به از اسکله توأم با هزینه راهنمایی است و چنانچه در عملیات راهنمایی برای پهلودهی و جداسازی شناور از یدک کش استفاده نشود در هر صورت هزینه های یدک کشی محاسبه می شود ضمنا در صورتی که کشتی فاقد نیروی محرکه باشد هزینه یدک کشی به میزان دو برابر و راهنمایی به میزان 50درصد بیشتر وصول می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.