بازدید سایت : ۴۴۹۷۹
کارشناسان با اشاره به وام خرید خودرو و افزایش نقدینگی در صنعت خودرو عنوان کردند

ایجاد زنجیره اهداف خودروسازان در مسیر توسعه

ایجاد زنجیره اهداف خودروسازان در مسیر توسعه

تین نیوز | خودروسازان به منظور طی کردن مسیر خود برای رسیدن به اهداف سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ صنعت خودرو باید همواره نکاتی را مدنظر قرار دهند تا بتوانند این مسیر را به راحتی پیموده و به مقصد نهایی خود دست یابند.

به اعتقاد کارشناسان، خودروسازان باید برای پیمودن این جاده پر پیچ و خم کیفیت تولیدات خود را افزایش داده و همچنین اقدام به تولید خودروهای متنوع با طراحی‌های به‌روز جهانی کنند تا رضایت مشتریان بیش از پیش حاصل شود. در این میان اعطای وام خرید خودرو برای افزایش توان خرید مشتریان، افزایش نقدینگی خودروسازان به منظور افزایش تولیدات و رقابتی‌کردن این صنعت با افزایش کیفیت خودروها همانند قطعه‌های به هم پیوسته زنجیری هستند که با وصل کردن آنها به یکدیگر می‌توان به اهداف سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ صنعت خودرو دست یافت.

افزایش تولید با افزایش نقدینگی
در همین حال مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور خودرو با بیان اینکه اعطای وام خودرو به طور قطع قدرت خرید مشتریان را افزایش می‌دهد، اظهار کرد: میزان وام خودرو نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده و این عامل درواقع حرکت مثبتی برای صنعت خودرو کشورمان محسوب می‌شود. از آنجایی که خودروسازان داخلی با مشکلاتی در فروش مواجه هستند، اعطای وام‌ها به مشتریان می‌تواند بسیاری از مشکلات خودروسازان را حل کند.

بیوک علیمرادلو خاطرنشان کرد: اعطای وام‌ها به مشتریان، منجربه افزایش سرمایه در گردش خودروسازان می‌شود ولی پاسخگوی بسیاری از سرمایه‌گذاری‌ها و اقدامات بنیادین در صنعت خودرو نیست.

وی با اشاره به اینکه افزایش تولید خودروسازان داخلی درصورت افزایش نقدینگی آنها میسر می‌شود، تصریح کرد: درحال‌حاضر خودروسازان و قطعه‌سازان از لحاظ نقدینگی در وضعیت مناسبی نیستند و از طرفی میزان فروش نیز کاهش یافته است ولی همزمان با افزایش نقدینگی خودروسازان و قطعه‌سازان میزان تولید نیز افزایش پیدا کرده و خودروسازان در وضعیت مناسب‌تری قرار می‌گیرند.

علیمرادلو افزود: تمام تلاش خودروسازان داخلی این است که خودروهای متنوع و جدید تولید کنند و افزایش نقدینگی فرصت مناسبی را برای تحقق این امر از سوی خودروسازان فراهم می‌کند.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور خودرو به ضرورت رقابتی شدن صنعت خودرو کشور تاکید کرد و گفت: خودروسازان با درنظر گرفتن جدیدترین و به روزترین مدل‌های طراحی خودرو و همچنین تمامی آپشن‌هایی که مشتریان به آن علاقه‌مند هستند، می‌توانند زمینه را برای رقابتی شدن این صنعت فراهم کنند.

علیمرادلو در ادامه افزود: خودروسازان باید خودروهایی با کیفیت بیشتر و امکانات بهتر تولید کنند و در اختیار مشتریان قرار دهند. همچنین باید به این نکته نیز توجه کرد که بازار خودرو داخلی به شدت روی قیمت حساس است، پس مسئله قیمت را هم همواره باید مدنظر قرار داد، بنابراین افزایش کیفیت نیز یکی دیگر از فاکتورهایی‌هاست که با درنظر گرفتن آن می‌توان بازار خودرو را رقابتی کرد.

افزایش تقاضا با اعطای وام خودرو به مشتریان
در همین حال عضو هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان نیز با بیان اینکه به‌طور قطع اعطای وام خرید خودرو به تحرک تقاضا و افزایش قدرت خرید مردم منجر می‌شود، اظهار کرد: در تمام دنیا مسکن و خودرو از گزینه‌هایی به‌شمار می‌آیند که می‌توان با اعطای وام به مشتریان شرایط آسان‌تری را برای خرید آن فراهم کرد. بدین ترتیب اعطای وام منجر به افزایش توان خرید مشتریان شده و بازار خودرو را با افزایش تقاضا روبه‌رو می‌کند.

محمدرضا نجفی‌منش با اشاره به اینکه این وام‌ها باید با نرخ سود پایینی به مشتریان پرداخت شود، تصریح کرد: در برخی کشورهای خارجی وام‌های ۵ ساله برای خرید خودرو به مشتریان اعطا می‌شود زیرا تصور و نگاه آنها این است که مردم باید به مایحتاجی که برای خودرو نیاز دارند، دست یابند و از این طریق رفاه و آسایش مردم فراهم می‌شود. همچنین از همه مهم‌تر اینکه در این کشورها وام خرید خودرو با نرخ سود پایینی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد و این عامل درواقع موتور محرکی برای افزایش تقاضا در بازار خودرو است.

نجفی‌منش خاطرنشان کرد: درحال‌حاضر متوسط عمر خودروها در جهان ۱۰ سال است. این درحالی است که اگر مردم توان خرید خودرو را نداشته باشند، مجبور به استفاده از خودروها در ۱۵ یا ۲۰ سال می‌شوند ولی اعطای وام یکی از مواردی است که باعث می‌شود قدرت خرید مشتریان افزایش یابد و درنتیجه آنها در مدت‌زمان کمتری می‌توانند موفق به خرید خودروهای جدید و به‌روز شوند که این عامل به نفع خودروسازان بوده زیرا نقدینگی آنها نیز افزایش می‌یابد.

وی در ادامه افزود: اعطای وام به مشتریان و به دنبال آن افزایش نقدینگی خودروسازان منجر به تولید خودروهای متنوع و با کیفیت می‌شود، زیرا صاحبان خودروهای فرسوده و از رده خارج با خرید خودروهای جدید که با فناوری روز مجهز هستند، بازار خودرو را نیز با رشد چشمگیری مواجه می‌کنند. نجفی‌منش تصریح کرد: درحال‌حاضر یکی از مشکلات قطعه‌سازی این است که قطعه‌سازان در مدت‌زمان طولانی مطالبات خود را دریافت می‌کنند و این عامل درواقع حرکت بخش قطعه‌سازی را با مشکل مواجه کرده، البته پیشنهاداتی برای حل این موضوع مطرح شده است تا بازپرداخت مطالبات شرکت‌های قطعه‌ساز کوچک به صورت یک ماهه انجام شود.

وی در ادامه افزود: بنابراین با حل مشکلات قطعه‌سازان و تقویت این بخش، زمینه برای تعامل بیشتر قطعه‌سازان و خودروسازان داخلی فراهم شده و درنتیجه به افزایش این تعاملات نیز منجر می‌شود تا خودروسازان با توان رقابتی بالایی در بازارهای بین‌المللی حضور یابند.

عضو هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان با بیان اینکه خودروسازان داخلی با افزایش کیفیت و همچنین تنوع تولیدات خود، زمینه رقابتی شدن بازار خودرو را فراهم می‌کنند، عنوان کرد: از آنجایی که کشور در آستانه لغو تحریم‌ها و اجرای توافق هسته‌ای است، خودروسازان می‌توانند با انجام همکاری با خودروسازان بزرگ و قطعه‌سازان بین‌المللی زمینه رقابت‌پذیری را در این صنعت فراهم کنند.

نجفی‌منش همچنین تاکید کرد: از سویی قیمت خودرو باید به‌وسیله بازار یعنی (میزان عرضه و تقاضا) تعیین شود زیرا این امر به نفع صنعت خودرو است و به نوعی یکی از عوامل دیگری است که می‌تواند منجر به رقابت‌پذیری در این صنعت شود.

براساس این گزارش، افزایش کیفیت خودروهای داخلی، تنوع بیشتر در تولید خودروها و استفاده از فناوری‌های جدید در تولید محصولات خودروسازان منجربه رقابتی شدن این صنعت خواهد شد. به منظور تحقق این امر میزان نقدینگی خودروسازان باید افزایش پیدا کند زیرا به‌دنبال آن تولید نیز افزایش یافته و خودروسازان می‌توانند خودروهای جدید تولید کنند. البته با پرداخت وام به مشتریان می‌توان قدرت خرید آنها را افزایش داد تا میزان فروش افزایش یابد و بازار خودرو هرگز با رکود مواجه نشود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.