بازدید سایت : ۳۱۴۹۴
یک فعال صنف رانندگان ماشین سنگین مدعی شد:

◄ بیمه تکمیلی رانندگان کامیون بازیچه منفعت طلبی و خیانت ؛ عده ای صاحب شاسی بلند شده اند!

یکی از فعالان صنف رانندگان ماشین سنگین در کانال دیده بان حمل و نقل، مطلبی انتقاد آمیز منتشر کرد و بیمه تکمیلی رانندگان کامیون را امکانی برای سو استفاده و منفعت طلبی و خیانت صنفی برشمرد.

بیمه تکمیلی رانندگان کامیون بازیچه منفعت طلبی و خیانت ؛ عده ای صاحب شاسی بلند شده اند!
تین نیوز

خداداد بکرانی یکی از فعالان سرشناس صنف رانندگان ماشین سنگین در کانال دیده بان حمل و نقل، مطلبی انتقاد آمیز منتشر کرد و بیمه تکمیلی رانندگان کامیون را امکانی برای سو استفاده و منفعت طلبی و خیانت صنفی برشمرد.

یادداشت انتقادی وی را در ادامه می خوانید:

این روزها تلاش های متعددی برای بهبود وضعیت بیمه تکمیلی رانندگان کامیون و احقاق حقوق این قشر تلاش گر جامعه صورت گرفته است.

ولی  همواره عملکرد برخی ازمدعیان دفاع از حق و حقوق صنف که خود را  داعی دفاع از آنان جا زده بودند دل هر راننده آزاده ای را به درد می آورد. هرکس بیش از هروقت دیگر پی می برد که این افراد تا چه اندازه  بی ‌کفایت و خیانت پیشه بوده اند.

اگر تاریخ اجرای بیمه تکمیلی رانندگان را مرور کنیم ، متوجه می شویم که این کمبودها  و نواقص اثر قدرت منفعت طلبان و زالو صفتان صنف نبوده است. بلکه بواسطه  ضعف وخیانت برخی مدعیان دروغین دفاع از منافع صنفی خودمان بوده است.

علت تحمیلی شدن بیمه تکمیلی رانندگان کامیون 

بیمه تکمیلی  را قانون بر هیچ کسی اجبار نکرده است بلکه بواسطه عدم آگاهی برخی افراد خیانت کار و مزدور در صنف، بر راننده تحمیل شده است.

هزینه پرداخت درصدی آن را کسی تکلیف نکرده است بلکه منافقین صنفی و خائنین به راننده و کامیوندار به بهانه دریافت از صاحب کالا بر دیونات بارنامه مکلف کرده اند.

 خیانت به صنف و راننده کامیون شاخ ودم ندارد! بیمه تکمیلی رانندگان پوشش اش، هر راننده با کارت هوشمند باری ، مبلغش نیم درصد از نرخ  کرایه پایه ومنبع اش بارنامه...!

بزرگواران دو کانون محترم صنفی ! بازمشخص نشد رانندگان کامیون باری کارت هوشمند دار که از بارنامه  استفاده نمی کنند تکلیفشان چیست؟

بیمه تکمیلی ؛ بی فایده برای رانندگان و پر سود برای عده ای سودجو!

  بیمه تکمیلی رانندگان کامیون  اگر نتوانسته است به خواسته های درمانی رانندگان پوشش مناسب و درخوری داشته باشد ، ولی توانسته است یک عده را فربه و صاحب ملک و ساختمان و ماشین شاسی بلند کند! عده ای را هم  بدون پرداخت هزینه سر سفره بیمه مهمان کند !

حضرات! دفاع شما در برابر خواسته های صنفی رانندگان در موضوع بیمه تکمیلی درمان وحتی بقیه موضوعات  تا چه حد کار ساز بوده است ؟ نواقص شما را چگونه باید پاسخ داد؟

یکدل شدن ومتحد شدن در یک برنامه مدون جهت بازسازی واجرای زیرساخت اساسی جهت خدمات درمان راننده از یکسو ! در اختیار گرفتن زمام امور رانندگان از جمله بیمه تکمیلی راننده از سوی دیگر، را چطور باید انتقال داد تا موجب سو استفاده بدخواهان قرار نگیرد؟

عدم همکاری درست  کانون موسسات  حمل ونقل  در ارائه خدمات بهتر حتی در پی گیری دریافت وانتقال فاکتور های درمان به  بیمه اثر رفتار تناقض  گونه شما نسبت به صنف است.

عدم برنامه ریزی در خصوص برقرای عدالت در نحوه پرداخت هزینه وبهره برداری از خدمات بیمه تکمیلی اثر بی تدبیری و کج اندیشی شما نسبت به صنف است.

سیاسی کاری به جای دفاع از منافع صنف راننده

عدم هماهنگی  شما  در تصمیم گیری های صنفی اثر خودخواهی وغرور وتکبر شما نسبت به صنف  است. متاسفانه رفتار تناقض گونه شما  در قبال صنف،  رانندگان کامیون و کامیونداران را  سردر گم  کرده است. چنان که شما بجای دفاع از ارزش های صنفی ومنافع صنف، خود را قاطی امورات اجرایی دولتی، سیاست های حزبی و بده بستان های گروهی کرده اید !

بواسطه همین تناقضات است که امروز پس از گذشت حدود شش سال  از اجرای طرح بیمه تکمیلی رانندگان کامیون شاهدیم که خدمات درمانی راننده تکمیل نشده است بنحوی که راننده حتی برای ترمیم ودرمان دندان خود هم عاجز است !

بجای هماهنگی بیشتر  تحت تاثیر تصمیمات کانون شرکت های حمل و نقل و هماهنگی  آن قرار گرفته اید ! بجای  طلب  خدمات پوششی بیمه ای بیشتر، دریافت هزینه های بیمه از بارنامه را بدون وقفه حتی در اتمام قرارداد از متولی طلب می کنید.

 بجای اینکه عدالت را سرلوحه کار قراردهید و خدمات را تضمین دهید، نابرابری در پرداخت هزینه را دامن می زنید.

بیمه تکمیلی چه گلی بر سر راننده زده است؟!

اگر با این فرمان که در این سال ها سکان صنف را دردست گرفته اید وادعای دفاع از صنف را دارید، عمل کنید،  به مثابه این است که شما گماشته عده ای منفعت طلب بیش نیستید که برای رسیدن به اهدافشان از شما حمایت می کنند .

 امروز مهم ترین معضل یک راننده بحث سلامت جسم ‌و روح و روان آن است. دو کانون محترم! حضرات عالی به عنوان یک مدعی دفاع از حق و حقوق مشروع صنف و دلسوز راننده  چه گلی بر سر خواسته های رانندگان جهت بیمه تکمیلی زدید؟

امروز شرکت بیمه گری که چندین دوره است در مناقصه بیمه تکمیلی رانندگان برنده اعلام می شود و طرف قرارداد با کانون شرکته ای حمل ونقل است خدمات قابل قبولی  به راننده ارائه نکرده است !

به گونه ای که هنوز پاسخگوی برخی فاکتورهای قبلی رانندگان جهت خدمات در برخی مراکز درمان نیست !چه زیرساخت مناسبی برای این طرح در نظر گرفته اید که نه پشتوانه قانونی در این طرح وجود دارد و نه اینکه ارتباط حقوقی بین رانندگان خودمالک وشرکت حمل ونقل برقرار است؟

 پس حمایت شما از بیمه تکمیلی درمان رانندگان که زیرساخت درست و حسابی ندارد و هر لحظه امکان نابودی آن فراهم است چگونه بوده است ؟

به واسطه همین  کج سلیقه گی ها وعدم آگاهی های شماست که راننده ضربه می خورد وخسارت سنگین تحمل می کند!

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.