نگهداشت زیرساخت های حمل و نقل نیازمند نقشه راه است
رئیس مرکز پژوهش های مجلس با بیان اینکه در خصوص تخریب زیرساخت های جاده ای و ریلی احساس خطر می کنیم، گفت: نیازمند نقشه راه برای نگهداشت زیرساخت های حمل و نقل هستیم.
رئیس مرکز پژوهش های مجلس با بیان اینکه در خصوص تخریب زیرساخت های جاده ای و ریلی احساس خطر می کنیم، گفت: نیازمند نقشه راه برای نگهداشت زیرساخت های حمل و نقل هستیم.
به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، بابک نگاهداری در همایش ملی چالش ها و ضرورت های نگاهداشت زیرساخت های کشور، با بیان اینکه به دنبال آن هستیم در این همایش نگاه مدیران را بر نگهداشت زیرساخت ها متمرکز کنیم، اظهار کرد: در برنامه هفتم توسعه کشور زنجیره اقتصادی منطقه ای، فرامنطقه ای و کریدورها دارای اهمیت استراتژیکی است. از این رو الزامات تحقق هدفگذاری و نقش فعال در کریدورهای منطقه ای و فرامنطقه ای از اهمیت دوچندانی برخوردار است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه برای زیرساخت های راه، ریل، دریا و هوایی هزینه های زیادی شده از این رو آنها سرمایه های بزرگ کشور هستند و لازم است در تولید و نگهداشت آنها دقت و تمرکز لازم را داشته باشیم.
رئیس مرکز پژوهش های مجلس با تاکید بر اینکه برای نگاهداشت زیرساخت ها به یک نقشه راه نیاز داریم افزود: با این نقشه راه عیوب زیرساخت ها به موقع شناسایی شده و قبل از اینکه باعث تخریب های گسترده شود می توان با تعمیر و نگهداری آنها با هزینه های کم تا سال ها قابل استفاده باشد.
نگاهداری بیان کرد: اگر می خواهیم موفق باشیم نیازمند شبکه جامع اطلاعاتی هستیم تا از آن برای برنامه ریزی و حفظ نگهداشت و تعمیر زیرساخت ها استفاده کنیم.
وی با اشاره به تجربه کشورهای دیگر درخصوص نگهداری از زیرساخت های حمل و نقل اضافه کرد: مجموعه مطالعاتی انجام شده که نشان داده هر چقدر برای نگهداشت زیرساخت ها هزینه کنیم از هزینه های آتی جلوگیری خواهیم کرد. به عبارتی دیگر هزینه یک دلاری برای تعمیر و نگهداری زیرساخت های حمل و نقل باعث جلوگیری از هزینه 4 دلاری در آینده می شود.
رئیس مرکز پژوهش های مجلس با بیان اینکه در رابطه با تخریب اساسی زیرساخت های جاده ای، ریلی و ساختمان احساس خطر می کنیم، تصریح کرد: باید در برنامه هفتم توسعه و لوایح بودجه ردیف هایی را به موقع برای نگهداری زیرساخت های کشور در نظر بگیریم.