بازدید سایت : ۸۳۱۳۷

◄ اطلاعاتی در مورد گزینه برتر احداث آزادراه ساحلی دریای خزر از «رامسر تا بابلسر»

پاور پوینت آزادراه ساحلی دریای خزر توسط محمد اسماعیل علیخانی از سال 1372 در چند صفحه آغاز و تا سال 1402 طی 30 سال چندین بار مورد تجدید نظر قرار گرفته و در نهایت به این مجموعه رسیده است.

اطلاعاتی در مورد گزینه برتر احداث آزادراه ساحلی دریای خزر از «رامسر تا بابلسر»
تین نیوز |

پاور پوینت 126 صفحه ای زیر حاوی اطلاعات در مورد آزادراه ساحلی دریای خزر است.

به گزارش تین نیوز، این پاور پوینت توسط محمد اسماعیل علیخانی از سال 1372 در چند صفحه آغاز و تا سال 1402 طی 30 سال چندین بار مورد تجدید نظر قرار گرفته و در نهایت به این مجموعه رسیده است. 

 در این مجموعه به ترتیب :

- تقاضای ترافیک در نوار ساحلی از آستارا تا گرگان

- فواصل شهرهای ساحلی

- راه های دسترسی از تهران به نوار ساحلی 

[ تذکر: توضیح داده شده که در آزادراه تهران چالوس، شهر چالوس مقصد مسافر نیست بلکه برای اکثریت قریب به اتفاق آنها یک نقطه عبور است.

حوزه نفوذ آزادراه بین رامسر در غرب تا بابلسر در شرق نوار ساحلی به طول 208 کیلومتر تعریف شده است.]

- گزینه های مختلف کریدور عبور از کوهپایه ( درون تونل ویا روی پل )، در دشت، دو طبقه کردن جاده موجود در ساحل روی پل احداثی در حریم 60 متر قانونی و بالاخره احیای اراضی با قرضه مصالح از بستر دریای خزر یا  Beach Nourishment مورد ارزیابی قرار گرفته است.

 در کنار این مطالب مجموعه اطلاعات مفیدی در خصوص شناخت دریای خزر، ابعاد، اعماق ، محیط مساحت، حجم آب، میزان تبخیر، بالا و پایین رفتن آب خزر، سهم رودخانه ها از آب خزر ولگا و.. سفیدرود - ریخت سواحل خزر و دیگر مطالب لازم از جمله گزینه های مختلف قرضه از بستر دریا حمل مصالح‌ با پمپاژ و لوله و یا کشتی مورد بررسی قرار گرفته است.

در پایان شرح خدمات گزینه های مختلف مطالعات راه ساحلی تدوین و ارائه شده است.

تذکر: این شرح خدمات با هدایت مهندسین مشاور هالکرو انگلیسی (قبل از تحریم) تهیه شده و نسخه انگلیسی این شرح خدمات در دسترس است.

 تذکر: باتوجه به آنکه نگارنده در مورد گزینه مرجح به قطعیت رسیده و گزینه ارجح دوطبقه کردن راه ساحلی موجود می باشد علیهذا، این شرح خدمات و بررسی گزینه های از ساحل تا کوهپایه به دلایل مندرج در همین گزارش منتفی می باشد.

تاکید شده که آزاد راه ساحلی روی پل 6 خطه احداث و به منظور به حداقل رسانیدن هزینه ها فقط ترافیک سبک به طبقه بالا هدایت می شود. در نتیجه سازه پل بسیار سبک تهیه و اجرا می شود.

برای دریافت پاورپوینت روی عبارت دانلود فایل کلیک کنید.

 

دانلود فایل
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ممدبابلسری

    همون بهتر که نشد.یک پل دارن میسازن در بابلسر سمت خونه ما یعنی پارک شورا از سال ۹۰ تا الان دارن کار میکنن هیچ به هیچ یعنی پلی زدن که پارک خراب کرد فقط توی این ساخت ساز پل فقط دزدی کردن

  • ناشناس

    https://www.tinn.ir/fa/tiny/news-281620

  • ناشناس

    به نظرم بهترين كاري هست كه من سةلها بهش فكرميكنم توي اكثر كشورهايي كه ساحل دارن همچين خيابوني كنار ساحل وجود دارد وهر رهگذري از زيبايي دريا استفاده مبره احسنت به كسي كه همچين فكري به ذهنش رسيده واحسنت به كسي كه اونو عملياتي كنه

  • ناشناس

    فقط هر ۵۰ متر سرعت گیر اندازه خاکریز یادتون نره ؟؟؟؟؟؟!!!!!!

  • فرهاد خاکی صدیق

    این طرحی بسیار عالی وکاربردیست وباتوجه به عقب نشینی دریا در این چندساله زمان بسیار مناسبی برای اجرای زیر ساخت های آن هست ضمن اینکه من هم حدود چهل سالی هست که جسته وگریخته از آن می‌شنوم ودر سفرها و بازدیدهای کارشناسی از سواحل بندر ترکمن تا آستارا موقعیت ونهوه اجرای آنرا درذهن خود پرورانده ام.وضمن اینکه نکته کلیدی آن این است که با توجه به گرانی قیمت زمینهای ساحلی چنانچه در حریم دریا ودر بعضی مناطق کم عمق اگر دریا اجرا شود در نهایت زیبایی ارزان هم تمام میشود وضمن اینکه پربسیاری مناطق مستعد با جذب سرمایه علاقمندان به هتل سازی و مکانهای بسیار سطح بالای گردشگری و تاسیسات دریایی و صنایع مرتبط تامین بودجه اجرای آن نیز امکان پذیر است.بهترین گزینه برای توسعه شهری با جانمایی وطرح جامع شهری و اصلاح مهندسی شهرهای موجود وکم کردن بار جمعیت از پایتخت ومزایای متعدد اقتصادی. شهرسازی .اجتماعی.وتوسعه صنعت وابسته.و.جذب سرمایه های داخلی و جلوگیری از فرارسرمایه های فراوان داخل کشور که در کشورهای همجوار .والبته بدلایل مختلف فرهنگی وعدم امنیت و بازگشت سرمایه اتفاق می افتاد.میتوان با مدیریت کلان وجسورانه و ایجاد اطمینان کامل والبته با سرعت اجرا شود و مرحله حرف واحیانا نیمه کاره رها نشود.
    در تمام امور مربوطه با اشتیاق آماده همکاری هستم .

  • هادی جباریان

    با درود کاش بجای تخریب جنگلها همه مسیر با پل هوایی مطالعه بشود

  • ناشناس

    البته با توجه به عقب نشینی های دریا شاید یک اپدیت جدیدتر هم لازم باشد

  • Ali

    با سلام اگر بتوان از حریم شبکه فشار قوی که تا نیرو گاه شهید سلیمی نکا کشیده شده استفاده نمود شاید کم هزینه و کاربردیتر باشد

  • ناشناس

    به امید خدا