بازدید سایت : ۴۴۹۷۹

◄ ظرفیت‌های ریلی بندر شهید رجایی، کلید رونق اقتصادی

لزوم بهره‌گیری از زیرساخت‌های مناسب ریلی در بندر شهید رجایی موضوع نشست مشترک مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و معاون سیر و حرکت شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بود.

ظرفیت‌های ریلی بندر شهید رجایی، کلید رونق اقتصادی
تین نیوز

لزوم بهره‌گیری از زیرساخت‌های مناسب ریلی در بندر شهید رجایی موضوع نشست مشترک مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و معاون سیر و حرکت شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بود.

الله‌مراد عفیفی‌پور مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در حال حاضر بیش از 56 کیلومتر ریل در بندر شهید رجایی وجود دارد و با تدابیری که از سوی شرکت راه‌آهن اندیشیده می‌شود، سهم جابجایی کالا توسط قطار نسبت به کامیون افزایش خواهد یافت.

الله‌مراد عفیفی‌پور ادامه داد: این اداره کل مشوق‌هایی برای شرکت‌های خصوصی پایانه‌دار برای توسعه خطوط ریلی در محوطه تحت مدیریتشان در نظر گرفته است و هیچ محدودیتی برای توسعه ریلی توسط این شرکت‌ها نداریم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از توسعه زیرساخت‌های ریلی در پایانه‌های مواد معدنی، فرآورده‌های نفتی و کانتینری و مکانیزه کردن این محموله‌ها خبر داد و افزود: ما از شرکت راه‌آهن توقع داریم تا در زمینه توسعه زیرساخت‌های ریلی در این بندر مستقیماً وارد فرآیند بازاریابی شود و رابطی بین صاحبان کالا و کشتی‌رانی‌ها باشند.

او اقدامات ریلی انجام شده در بندر شهید رجایی را خیز بلند این بندر برای تبدیل شدن به یک بندر ریل پایه در نقطه کانونی تنگه هرمز و منطقه استراتژیک خلیج فارس دانست.

سید مصطفی داوودی معاون سیر و حرکت شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با قدردانی از تعامل مناسب و همکاری منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با آن شرکت گفت: راه‌آهن هرمزگان به تنهایی 25 درصد از حمل و نقل ریلی کالا را به خود اختصاص داده و در بین 19 اداره کل راه‌آهن در 31 استان کشور برترین است.

سید مصطفی داوودی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های ریلی بندر شهید رجایی بسیار چشمگیر است و در هیچ یک از استان‌های ایران، نمونه آن را نداریم و باید از این پتانسیل برای رونق اقتصاد کشور سود برد.

او بندر را گذرگاه مهمی دانست و گفت:  در صورت عدم استفاده صحیح و بهینه از واگن‌ها در بنادر، حمل و نقل بار به سمت کامیون‌ها منحرف می‌شود و واگن‌ها بیشتر به انبار تبدیل می‌شوند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.