بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

◄ فقط 85 سازه دریایی در هرمزگان مجوز دارند

تعداد سازه های دریایی مجاز در هرمزگان به ۸۵ فقره رسید.

فقط 85 سازه دریایی در هرمزگان مجوز دارند
تین نیوز

معاون مهندسی عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از صدور مجوز برای ساخت ۸۵ سازه دریایی و ساحلی در این استان در پنج سال اخیر خبر داد و گفت: از تأسیسات و تجهیزات فاقد مجوز از طریق مراجع ذی‌صلاح جلوگیری می‌شود.

به گزارش واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، عباس کمالی در این رابطه افزود: براساس بند ۲۲ ماده ۳ آیین‌نامه این سازمان مصوب سال ۱۳۴۸ و تبصره الحاقی مصوب سال ۱۳۸۷ مجلس شورای اسلامی، سازمان بنادر و دریانوردی متولی صدور مجوز تأسیس و ساخت اسکله و سایر تأسیسات و تجهیزات دریایی است.

وی افزود: طبق قانون، این سازمان موظف است از ساخت‌وساز و بهره‌برداری از تأسیسات و تجهیزات فاقد مجوز و یا خارج از مجوز از طریق مراجع ذی‌صلاح جلوگیری کند.

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از آمادگی این اداره‌کل برای اعطای مجوز به سرمایه‌گذاران جهت ساخت‌وسازهای دریایی خبر داد.

کمالی با اشاره به روند اخذ مجوز به‌منظور تأسیس و ساخت سازه‌های دریایی و ساحلی از کمیته صدور مجوز سازه و تأسیسات ساحلی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: پس از ارائه درخواست کتبی به اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، متقاضیان باید از طریق ورود به سامانه جامع مدیریت و نظارت برسازه‌ها و تأسیسات دریایی سازمان بنادر به آدرس الکترونیکی SM.PMO.ir اقدام به ثبت‌نام و بارگذاری اسناد و مدارک لازم کنند.

وی افزود: پس از بررسی و تأیید پرونده، کمیته صدور مجوز سازه‌ها و تأسیسات ساحلی بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد و پس از تائید نهایی، مجوز صادر می‌شود.

معاون مهندسی عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان بابیان اینکه تاکنون ۸۵ طرح در استان هرمزگان از طریق مراجعه به این سامانه شناسنامه‌دار و موفق به اخذ مجوز شده‌اند، گفت: این مجوزها شامل انواع مجوز موافقت اولیه، ساخت و بهره‌برداری است.

کمالی همچنین یادآور شد: موارد صنعتی، تجاری، مسافری، نفتی، صیادی و چندمنظوره ازجمله کاربری‌های سازه‌ها در بخش ساخت‌وسازهای ساحلی به شمار می‌رود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.