اختصاص ۱۰ میلیارد دلار اعتبار جهت فاینانس پروژههای بزرگ حملونقل
نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی خواستار تسریع روند ساخت کریدورهای ریلی جهت اتصال به بنادر شد و اختصاص 10 میلیارد دلار اعتبار در بودجه ۹۷ جهت فاینانس پروژه های بزرگ حمل و نقل را به همین دلیل دانست.
![اختصاص ۱۰ میلیارد دلار اعتبار جهت فاینانس پروژههای بزرگ حملونقل](https://cdn.tinn.ir/thumbnail/kJfvAGvDZOG6/U7Ccvlt33jn-OqlMlImgutVLjEcw-jhlF2WJsSK4fMDDVSZN8IEX4Zd7jkGxwBqLJ5jM-fGYwhs1w24HZ1koLLQBosTFKro2/%D9%85%D8%AC%D8%AA%D9%85%D8%B9+%D8%A8%D9%86%D8%AF%D8%B1%DB%8C+%D9%86%DA%AF%DB%8C%D9%86+%D8%A8%D9%88%D8%B4%D9%87%D8%B1.jpg)
نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی خواستار تسریع روند ساخت کریدورهای ریلی جهت اتصال به بنادر شد و اختصاص 10 میلیارد دلار اعتبار در بودجه ۹۷ جهت فاینانس پروژه های بزرگ حمل و نقل را به همین دلیل دانست.
به گزارش تیننیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، احمدعلی کیخا، نماینده مجلس شورای اسلامی در ارتباط با نقش کریدورهای ریلی در توسعه بنادر، گفت: در شرایط فعلی باید سرعت ایجاد کریدورهای ریلی جهت اتصال به بنادر کشور افزایش یابد و به همین منظور نیز در بودجه سال ۱۳۹۷ سهمی معادل ۱۰ میلیارد دلار برای فاینانس پروژه های بزرگ حمل و نقل نظیر راه آهن از محل صندوق توسعه ملی دیده شده است.
وی ادامه داد: مطمئنا توسعه زیرساخت های ریلی نقش بسیار زیادی در توسعه بنادر دارد و همان میزان که ایجاد یک بندر در رونق اقتصادی کشور اثرگذار است، راه های دسترسی آن نیز از این قضیه مستثنی نیست.
نماینده زابل، زهک و هیرمند در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بندر تنها یک پایانه وارداتی و صادراتی است که نیازمند مجموعه اقدامات تکمیلی و پشتیبانی است، گفت: اقدامات پشتیبانی شامل کریدورهای ارتباطی نظیر راه آهن و بزرگراه است تا بتوان بار را از کارخانجات تولیدی کشور به بنادر و از آنجا به سایر نقاط دنیا جابجا کرد.
وی افزود: با ایجاد یک بندر ظرفیت های قابل ملاحظه ای در بخش بارگیری و تخلیه کالا شکل می گیرد، اما متاسفانه از ظرفیت موجود بنادر به دلیل کمبود در زیرساخت های ریلی آن گونه که باید و شاید استفاده نمی شود و باید روند ایجاد کریدورهای ریلی جهت اتصال به بنادر افزایش پیدا کند.