◄ رکوردشکنی جدید سکاندار ترانزیت خودرو در سطح بنادر کشور
۳۰۰۰ دستگاه خودرو در بندرلنگه ۲۴ ساعته تخلیه شد.
مدیر اداره بنادرودریانوردی بندرلنگه از ثبت رکورد تخلیه بیش از ۳۰۰۰ دستگاه خودرو طی مدت ۲۴ ساعت از شناورهای لندینگکرافت در این بندر خبر داد.
به گزارش تیننیوز و به نقل از روابطعمومی اداره بنادرودریانوردی بندرلنگه، مدیر اداره بنادرودریانوردی بندرلنگه، گفت: این تعداد خودرو از ۲۰ فروند شناور لندینگکرافت توسط تیم عملیاتی واحد بندری و دریایی بندرلنگه تخلیه شد که ارائه چنین خدماتی، در سطح بنادر کشور بیسابقه بوده است.
قاسم عسکرینسب ضمن اشاره به جابجایی ۷۹ هزار و ۲۸۰ دستگاه خودرو طی هشت ماه گذشته، از رشد ۳۹ درصدی این بخش از فعالیتهای بندری و کسب جایگاه نخست بندرلنگه در زمینه ترانزیت خودرو در سطح بنادر کشور خبر داد و افزود: بهصورت میانگین روزانه ۸۰۰ دستگاه خودرو از شش فروند شناور در این بندر تخلیه میشود.
مدیر اداره بنادرودریانوردی بندرلنگه این موفقیت بزرگ را حاصل تلاش واحد دریایی و بندری با مشارکت بخش خصوصی دانست و افزود: کارکنان کوشای این بندر میتوانند با کارآمدی، تخصص، عملکرد دقیق و اطمینانبخش خود و با برنامهریزی جامع، رکوردهای عملیاتی و انجام کارهای بزرگ در سطح بنادر کشور را در کارنامه کاری خود ثبت کنند.
عسکرینسب به رکورد قبلی این بندر هم اشاره کرد و یادآور شد: اردیبهشتماه سال جاری نیز، بیش از یک هزار و ۳۲ دستگاه خودرو از ۱۸ فروند لندینگ کرافت طی مدت ۱۸ ساعت تخلیهشده بود.
به گفته این مقام مسئول، بندرلنگه به دلیل برخورداری از نزدیکترین مرز دریایی به کشورهای حاشیه جنوبی خلیجفارس، به لحاظ حجم ترانزیت خارجی خودرو یکی از بنادر مهم کشور و چهار راهی برای ترانزیت خودرو به کشورهای آسیای میانه محسوب میشود.
وی اضافه کرد: اتصال از سه جهت به شبکه جادهای کشور، موقعیت مناسب قرارگیری بندر به لحاظ جغرافیایی، نزدیکی به تنگه هرمز و آبهای بینالمللی، وضعیت مناسب توسعه فیزیکی طی سالیان اخیر در کنار مدیریت اصولی و تأثیرگذار حوزه دریایی و بندری در این خطه باعث شده بندر تجاری لنگه همچنان در عرصه ملی و بینالمللی حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشد.
مدیر اداره بنادرودریانوردی بندرلنگه در پایان تصریح کرد: موقعیت مناسب جغرافیایی و توانمندیهای ناوگان ترابری دریایی، بندرلنگه را بهعنوان بهترین پایانه لجستیکی برای جزایر ایرانی حوزه خلیجفارس (سیری، لاوان، کیش، هندرابی، تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی) تبدیل کرده و از سوی دیگر، داشتن حداقل فاصله دریایی با بنادر کشور امارات متحده عربی ازجمله دبی و شارجه، این بندر را به لحاظ کاهش هزینه حمل و کمتر شدن استهلاک شناورها از بنادر مشابه دیگر متمایز کرده است.