بازدید سایت : ۵۶۱۵۹
سیزدهمین همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی؛

◄ رونمایی از نرم‌افزار پارسی شبیه‌ساز دینامیک دریا با حضور وزیر راه و شهرسازی

برنامه‌های سازمان بنادر در راستای عدم وابستگی به نرم‌افزارهای خارجی است.

رونمایی از نرم‌افزار پارسی شبیه‌ساز دینامیک دریا با حضور وزیر راه و شهرسازی
تین نیوز

در حاشیه سیزدهمین همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی (ICOPMAS ۲۰۱۸)، نرم‌افزار پارسی شبیه‌ساز دینامیک دریا (PMODynamics) با حضور محمد اسلامی؛ وزیر راه و شهرسازی و محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی، رونمایی شد.

 به گزارش تین‌نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، قائم‌مقام رئیس ستاد همایش آیکوپمس ۲۰۱۸، در راستای رفع نیاز داخلی و عدم وابستگی به نرم‌افزارهای خارجی، از سال ۱۳۸۵ تهیه نرم‌افزار شبیه‌سازی پارامترهای دریایی و تولید نرم‌افزار بومی در دستور کار سازمان بنادرودریانوردی قرار گرفت.

 محمدرضا الهیار، بابیان این‌که نسخه اولیه نرم‌افزار شبیه‌ساز پارسی دینامیک دریا در سال ۱۳۸۹ در نهمین کنفرانس بین‌المللی ICOPMAS رونمایی و به جامعه‌ مهندسی دریایی کشور معرفی شد، افزود: این نرم‌افزار علاوه بر دریافت تأییدیه شورای عالی انفورماتیک و کسب جایزه آسیایی e-Asia Award، در پروژه‌های مهم مطالعاتی در اکثر بنادر کشور به کار گرفته شد و عملکرد و دقت مناسبی را ارائه داده است.

به گفته الهیار، نسخه دوم این نرم‌افزار به همراه ۴ ماژول و سامانه مرتبط در سیزدهمین همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی رونمایی شد که عبارت‌اند از: سامانه پارسی پیش‌بینی مشخصه‌های دریایی؛ ماژول مانورینگ شناور نرم‌افزار شبیه‌ساز پارسی دینامیک دریا؛ افزونه کنترل کیفی داده‌های مشخصه‌های دریایی و نرم‌افزار تصمیم‌یار بارگیری و تردد کشتی.

عضو هیات عامل سازمان بنادرودریانوردی «قابلیت انجام تحلیل‌های جزرومدی و شبیه‌سازی‌ جریان، موج طیفی، دینامیک رسوب و مورفولوژی»؛ «قابلیت به‌کارگیری به‌عنوان نرم‌افزار مهندسی پیشرفته در مجامع ملی و بین‌المللی»؛ «ارائه دقیق‌ترین نتایج مدل‌سازی در آب‌های ایران»؛ «بهبود ساختار رابط کاربری، ارتقای عملکرد و سرعت موتور محاسباتی» و «بازنگری معماری و ارتقای رابط کاربری نرم‌افزار» ازجمله مهم‌ترین مزیت‌های این نرم‌افزار قلمداد می‌شود.

به گفته الهیار، هوشمندسازی و استفاده حداکثری از ظرفیت بنادر کشور و ارتقا ایمنی دریانوردی و هم‌چنین محاسبه و پیش‌بینی پارامترهای دریایی در مسیر تردد کشتی‌ها در سراسر طول کانال‌های دسترسی بنادر با تکنیک‌های جدید محاسباتی، از دیگر کارکردهای نرم‌افزار پارسی شبیه‌ساز دینامیک دریا محسوب می‌شود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.