بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

◄ خدمات‌رسانی به ۱۳,۳ میلیون نفر سفر در پایتخت دریایی ایران

جابه‌جایی کالا در بنادر هرمزگان به مرز ۷۰ میلیون تن رسید.

خدمات‌رسانی به ۱۳,۳ میلیون نفر سفر در پایتخت دریایی ایران
تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تخلیه و بارگیری بیش از ۶۹ میلیون تن کالا در بنادر بازرگانی این استان و خدمات‌رسانی به ۱۳,۳ میلیون نفر سفر در هرمزگان به‌عنوان پایتخت مسافرت‌های دریایی ایران طی نه‌ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی  هرمزگان، اله‌مراد عفیفی‌پور با تشریح عملکرد نه‌ماهه مجموعه ۷۰ بندر استان هرمزگان از آغاز سال ۹۷ تا ابتدای دی‌ماه امسال، گفت: از مجموع ۶۹ میلیون و ۷۸ هزار و ۲۳۵ تن کالای تخلیه و بارگیری شده در این بنادر، ۴۴ میلیون و ۶۲۴ هزار و ۱۴۲ تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و ۲۴ میلیون و ۴۵۴ هزار و ۹۳ تن به فرآورده‌ای نفتی اختصاص دارد.

وی ضمن اشاره به صادرات ۲۷ میلیون و ۷۲۷ هزار تن کالای غیرنفتی در این بنادر، گفت: طی این دوره زمانی، سه میلیون و ۶۴۵ هزار تن از این کالاها ترانزیت و دو میلیون و ۴۸ هزار تن، نیز ترانشیپ شد.

عفیفی‌پور حجم کابوتاژ (حمل‌ونقل کالا از طریق آب‌های ساحلی) را پنج‌میلیون و ۶۱۸ هزار و ۴۹۰ تن و هم‌چنین حجم واردات را چهار میلیون و ۶۶۹ هزار و ۲۳۶ تن کالای غیرنفتی اعلام کرد.

۹ میلیون تن فرآورده نفتی صادر شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از صادرات ۹ میلیون و ۳۴ هزار و ۹۷۹ تن فرآورده نفتی از بنادر این استان خبر داد و گفت: طی نه‌ماهه سال جاری، ۳۵ هزار و ۹۹۹ تن، ترانزیت و ۱۴ میلیون و ۴۴۲ هزار و ۹۱۸ تن، کابوتاژ شد. هم‌چنین تخلیه ۹۳۳ هزار و ۹۰۵ تن محموله وارداتی فرآورده‌های نفتی نیز به انجام رسید.

تخلیه و بارگیری ۱,۴ میلیون TEU کانتینر

عفیفی‌پور اظهار داشت: در این مدت، یک‌میلیون و ۴۵۳ هزار و ۲۰۷ TEU کانتینر (هر تی.ای. یو معادل یک کانتینر بیست فوت) در بنادر تجاری این استان تخلیه و بارگیری شد.

افزایش ۳۰ درصدی پهلوگیری شناورها

این مقام مسئول تعداد شناورهای پهلوگرفته در بنادر این استان را ۵۵ هزار و ۲۲۷ فروند با افزایش ۳۰ درصدی اعلام کرد و اظهار داشت: از این تعداد، سه هزار و ۷۲۶ فروند کشتی بالای هزار تن و ۵۱ هزار و ۵۰۱ فروند از شناورهای پهلوگرفته در بنادر، زیر هزار تن وزن داشته است.

ثبت ترابری ۱۳,۳ میلیون نفر سفر دریایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان جایگاه کلیدی این استان در کشور به‌عنوان پایتخت مسافرت‌های دریایی ایران و سهم ۹۵ درصدی از کل سفرهای دریایی کشور را مورد تأکید قرارداد و گفت: از آغاز سال ۹۷ تا ابتدای دی‌ماه امسال، ۱۳ میلیون و ۳۴۰ هزار و ۹۳۳ نفر سفر در بنادر مسافری و پایانه‌های دریایی این استان ثبت شد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.