بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

◄ واقعی شدن قیمت سوخت از تردد یک‌سر خالی کامیون‌ها جلوگیری می‌کند

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بهرو وری از ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای در صورتی افزایش خواهد داشت که قیمت سوخت هم‌زمان با حذف تعرفه‌های گمرکی واقعی شود.

واقعی شدن قیمت سوخت از تردد یک‌سر خالی کامیون‌ها جلوگیری می‌کند
تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بهرو وری از ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای در صورتی افزایش خواهد داشت که قیمت سوخت هم‌زمان با حذف تعرفه‌های گمرکی واقعی شود.

به گزارش تین‌نیوز، داود کشاورزیان گفت: واقعی شدن قیمت سوخت از تردد یکسرخالی کامیون جلوگیری خواهد کرد و در کاهش آلودگی هوا کاهش تاثیر به‌سزایی خواهد داشت.

او تأکید کرد: زمانی که  کامیون ۴۵۰ میلیون تومانی با قیمت به‌مراتب پایین‌تر خریداری می‌شود مسلماً کامیون دار ظرفیت پرداخت پول بیشتر برای سوخت را خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه کامیون فرسوده بالای ۲۵ سال دارای در حمل‌ونقل برون‌شهری فعال هستند.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: آلایندگی ناوگان فرسوده در مقایسه به خودروهای سنگین تولید داخل با فناوری یورو ۴ و DPF بسیار بالاتر است.

کشاورزیان تصریح کرد: با حذف ارز مبادله‌ای برای واردات کامیون باوجود اقداماتی نظیر حذف عوارض گمرکی، مالیات بر ارزش‌افزوده  قیمت تمام‌شده کامیون و اتوبوس افزایش‌یافته است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همچنین خاطرنشان کرد: اگرچه حذف عوارض و تعرفه‌های گمرکی، مالیات بر ارزش‌افزوده و تخصیص ارز مبادله‌ای باعث از دست دادن درآمدهای دولت از این بخش می‌شود،‌ اما بهره‌وری ناوگان افزایش می‌یابد.

او در ادامه گفت: درواقع کامیون زمانی از مبدأ به مقصد بار حمل می‌کند که از وجود بار در مقصد برای برگشت مطمئن شود و به خود اجازه تردد یکسرخالی را نمی‌دهد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.