بررسی ارائه تسهیلات در طرح جایگزینی اتوبوس های فرسوده حمل و نقل عمومی
رئیس هیات عامل ایدرو و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در جلسه ای در خصوص طرح جایگزینی اتوبوس های فرسوده حمل و نقل عمومی تبادل نظر کردند.
رئیس هیات عامل ایدرو و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در جلسه ای در خصوص طرح جایگزینی اتوبوس های فرسوده حمل و نقل عمومی تبادل نظر کردند.
به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان - رئیس هیات عامل ایدرو و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در جلسه ای در خصوص طرح جایگزینی اتوبوس های فرسوده حمل و نقل عمومی تبادل نظر کردند. محور این نشست بررسی ارائه تسهیلات و چگونگی اجرای طرح جایگزینی اتوبوس های فرسوده، حمل و نقل عمومی بود.
رئیس هیات عامل سازمان گسترش با اشاره به اینکه ایدرو به دنبال استفاده کامل از ظرفیت قانونی در خصوص نوسازی ناوگان تجاری است، گفت: مدل اجرائی این طرح و دستگاه های متولی همانند طرح نوسازی ناوگان درون شهری است. بر اساس طرح پیشنهادی برای جایگزینی اتوبوس های فرسوده حمل و نقل عمومی قرار است در مرحله اول ۱۰۰۰ دستگاه خودرو اتوبوس برون شهری جایگزین شود.
سازمان راهداری و صندوق صحا اعطا کننده تسهیلات در این طرح خواهند بود. دوره اجرای این طرح ۵ ساله و بازپرداخت اقساط آن حداکثر ۷ ساله خواهد بود.
براساس آمار، کل خودرو های اتوبوس برون شهری فرسوده حدود ۲۸ هزار دستگاه (بر مبنای سن فرسودگی ۱۵ سال) است.