بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

◄نیاز ایران به آمبولانس های هوایی

◄نیاز ایران به آمبولانس های هوایی

تین نیوز| آمبولانس هوایی نوعی وسیله نقلیه اورژانس است که برای کمک‌های پزشکی فوری در شرایطی که آمبولانس به علت عدم سرعت کافی و یا دور بودن مسافت نمی‌تواند به به کمک بیمار بشتابد، از آن استفاده می‌شود.

به گزارش تین نیوز، گروه کمکی آمبولانس هوایی مجهز به وسایلی هستند که می‌توانند معالجه بیمار و فرد مجروح را تا رسیدن به بیمارستان به عهده بگیرند.

اغلب از آمبولانس هوایی جهت دسترسی به نقاط دور افتاده، سخت‌گذر، و یا حائز اهمیت زمانی استفاده می‌گردد. هم اکنون در کشور ایران تعداد محدودی هلی کوپتر امدادی توسط هلال احمر و اورژانس در حال امداد رسانی هستند.

هلی کوپترهای هلال احمر بیشتر خدمات امداد و نجات و جستجو در مناطق صعب العبور را انجام داده و هلی کوپتر های اورژانس با داشتن نیروی تخصصی فوریت های پزشکی و تجهیزات پزشکی لازم خدمات پیش بیمارستانی به بیماران و مصدومین را ارائه می کنند.

با توجه به محدود بودن آمبولانس های هوایی، وزیر بهداشت از دستور رئیس جمهوری برای راه اندازی ناوگان پیشرفته آمبولانس هوایی در ایران خبر داد.
 
وی ادامه داده است، با دستور رئیس جمهوری، در تلاشیم در باقی مانده زمان این دولت بتوانیم تعدادی آمبولانس هوایی که بتواند خدمات ویژه ای را ارائه کند وارد کشور کنیم.
 
وزیر بهداشت تاکید کرد به دنبال راه اندازی پیشرفته ترین ناوگان آمبولانس هوایی در ایران هستیم.
 
وی افزود: آمبولانس های هوایی که در دنیا ساخته می شود هم مجهز به امکانات اولیه اورژانسی هستند و هم به لحاظ سبک بودن و قابلیت پرواز در نقاط شهری، امکانات خوبی دارند.
 
او درباره نوسازی اورژانس ناوگان هوایی نیز گفت: علاوه بر تکیه بر توانمندی های داخلی، به دنبال راه اندازی پیشرفته ترین اورژانس هوایی در کشور هستیم.
 
یک از اختراعات جدید در این زمینه پهپاد هلندی است که در نقش آمبولاس به ایفای نقش می پردازند و به کمک مصدومان و زخمی ها می شتابند. بسیاری از بیماران به دلیل اینکه دیر به بیمارستان رسانده می شوند یا نیروهای امدادی در ترافیک محبوس می شوند و بیماران کمک لازم را در زمان خاص دریافت نمی کنند محکوم به مرگ یا پذیرش صدمات بیشتری می شوند. اما پهپادهای بدون سرنشین مجهز به دارو، ماسک اکسیژن و همینطور سایر کمک های اولیه ای هستند تا بتوانند بیمار را در ساعات اولیه حمله قلبی، نارسایی قلبی یا هر علت دیگری به هوش نگه دارند تا بیمار به بیمارستان منتقل شود. 
 
پهپادهایی که آمبولانس می‌شوند /عکس

 هواپیماهای آمبولانس بدون سرنشین سرعتی در حدود 100 کیلومتر در ساعت داشته و می توانند سریع به بیماران رسیدگی کرده و شانس حیات و زنده ماندن بیمار را از 8 درصد به 80 درصد افزایش دهند. زیرا در زمانی که شخصی دچار حمله قلبی می شود، هر ثانیه می تواند نقشی اساسی در مرگ و زندگی وی ایفا کند. پهپادهای آمبولانس مزین به رنگ زرد و مشکی شده اند تا به خوبی شناخته شده و در زمان حوادث به کمک بیماران بشتابند. 
 
نگاهی به عکس های آمبولانس های هوایی:



http://static2.stuff.co.nz/1340315955/074/7152074.jpg

http://medicaltransportationservice.com/wp-content/uploads/2014/04/plane-inside.jpg


http://news.vanderbilt.edu/vanderbiltmagazine/i/2009/03/sky-5.jpg

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.