بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

معطلی در جایگاه ها به دلیل محدودیت های سوختگیری است

ایجاد صف و معطلی در جایگاه ها به دلیل کمبود سوخت نیست بلکه علت آن محدودیت های سوختگیری و استفاده از کارت است که همه دست به دست هم داده که زمان و مصرف سوخت در ایران افزایش یابد.

تین نیوز |

رئیس کانون انجمن های صنفی جایگاه داران گفت: هرچند مشکلی بابت کمبود بنزین وجود ندارد اما در استان های شمالی باتوجه به تردد زیاد خودرو در روزهای تعطیل پایان فصل تابستان، گاهی نفتکش ها در ترافیک قرار گرفته و تا حدی منجر به تاخیر شده است.

به گزارش تین نیوز از ایلنا، همایون صالحی درباره اوضاع تامین بنزین باتوجه به افزایش مصرف اظهار داشت: علیرغم اینکه مصرف در روزهای اخیر خیلی بالا رفته و در برخی روزها حتی به رقم ۱۳۷ تا ۱۴۰ میلیون لیتر هم رسیدیم اما خوشبختانه تمام جایگاه ها پوشش داده شد و بنزین در دسترس همه مردم قرار گرفته و مشکلی نیست.

وی افزود؛ هرچند مشکلی بابت کمبود بنزین وجود ندارد اما در استان های شمالی باتوجه به تردد زیاد خودرو در روزهای تعطیل پایان فصل تابستان، گاهی نفتکش ها در ترافیک قرار گرفته و تا حدی منجر به تاخیر شده است اما در کل اوضاع؛ از نظر توزیع و ارسال سوخت به جایگاه ها به سامان بود.

رئیس کانون انجمن های صنفی جایگاه داران درباره کارت های سوخت نیز گفت: واقعیت اینکه ایجاد محدودیت برای کارت های سوخت مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است و جز تهران و کلانشهرها که تعداد کارت ها اضافه شده در بقیه نقاط کشور این محدودیت ها مردم را دچار سختی می کند. مثلا در برخی استان ها در هر مراجعه تنها ۳۰ لیتر  امکان سوختگیری دارند یا  در استانی مثل کرمانشاه در هر بار مراجعه به جایگاه فقط ۱۵ لیتر امکان سوختگیری وجود دارد و این شرایط را سخت می کند به طوری که برخی دارندگان خودرو مجبور می شوند به استان های مجاور برای سوختگیری مراجعه کنند چون ۲۴ ساعت بعد امکان سوختگیری مجدد خواهند داشت و یا از کارت دیگران استفاده کنند، این محدودیت ها خود موجب افزایش مصرف بنزین می شود چون فردی که به چند جایگاه مراجعه می کند درواقع در حال مصرف سوخت بیشتری است.

وی تاکید کرد: هر دقیقه که بتوانیم زمان سوختگیری را کاهش دهیم مصرف سوخت کشور هم کاهش می یابد، مثلا یک دقیقه صرفه جویی در وقت در سراسر کشور می تواند حدود ۱۰۰ هزار لیتر صرفه جویی را منجر شود بنابراین رابطه میزان و زمان سوختگیری یک رابطه بسیار مهم است که تاکنون در کشور ما نادیده گرفته شده است. یعنی به جای اینکه تسهیلاتی فراهم کنیم خودروهایی که به جایگاه ها مراجعه می کنند زمان کوتاه تری صرف کرده و به هر میزان که نیاز دارند سوخت دریافت کنند؛ اتلاف وقت و سوخت را دامن می زنیم و اینها باضافه عدم وجود ناوگان حمل و نقل مناسب و همچنین عرضه خودروهای پرمصرف منجر به رشد فزاینده مصرف در کشور می شود.

صالحی گفت؛ تاخیر در سوخت گیری و اتلاف زمان به این دلیل نیست که سوخت کم است بلکه به دلیل اعمال محدودیت است، اکنون بیش از ۳۰ تا ۳۵ درصد نازل ها غیرفعال و تعطیلند، بنابراین ایجاد صف و معطلی در جایگاهها به دلیل کمبود سوخت نیست بلکه علت آن محدودیت های سوختگیری و استفاده از کارت است که همه دست به دست هم داده که زمان و مصرف سوخت در ایران افزایش یابد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.