بازدید سایت : ۳۵۰۴۷
​اظهارات آخوندی بعد از تشکبل جلسه اضطراری در استانداری سمنان؛

باز شدن مسیر ریلی تصادف حداکثر تا یک ساعت دیگر

باز شدن مسیر ریلی تصادف حداکثر تا یک ساعت دیگر

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی با حضور در بیمارستان و ملاقات با مصدومان حادثه برخورد دو قطار از تشکیل کمیسیون بررسی سوانح راه آهن، باز شدن مسیر ریلی تا ساعت 19:30 امشب و  دلایل بروز حادثه از جمله صحبت های بین راننده و مرکز کنترل  که ضبط شده و قابل بررسی است خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، وزیر راه و شهرسازی گفت: کمیسیون بررسی سوانح راه آهن به سرعت تشکیل می شود و صحبت های بین راننده و مرکز کنترل ضبط شده و قابل بررسی است. جلسه ستاد مدیریت بحران استان سمنان به این منظور تشکیل شد تا مشخص شود حادثه چگونه رخ داده است و اقداماتی که بعد از آن صورت گرفته، چگونه بوده است. همه این سخنان باید از ابتدا بررسی و پیاده سازی شود تا ببینیم چه گفت و گوهایی صورت گرفته و چه علایمی داده شده است و به چه دلیل این حادثه رخ داده است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: پس از حادثه ای که در سال های گذشته رخ داد، با سامانه های اتوماتیک توانسته بودیم وضع ایمنی را این محور که شلوغ ترین محور کشور است، برقرار کنیم و حادثه ای را پس از آن نداشتیم. کمیسیون بررسی سوانح راه آهن درباره دلیل نهایی رخداد این حادثه اظهار نظر خواهد کرد اما در جلسه امروز در استانداری سمنان، رسیدگی به مجروحان و آسیب دیدگان این سانحه مورد بررسی قرار گرفت. از 103 مجروحی که به بیمارستان منتقل شدند، اکثر آنها به صورت سرپایی مداوا و مرخص شدند؛ 18 نفر در دامغان و هشت نفر در سمنان بستری هستند و بقیه به طور کامل مرخص شده اند و مشکل خاصی نداشتند.

آخوندی افزود: راجع به متوفیان قرار است به سمنان منتقل شوند و با مقام قضایی و پزشکی قانونی مذاکره شود تا با توجه به اینکه تعدادی از متوفیان مربوط به استان آذربایجان هستند، با اجازه مقام قضایی و پزشکی قانونی به تبریز منتقل شوند. در حال عزیمت به بیمارستان برای عیادت از مجروحان هستم و امیدواریم آنچه ما می توانیم انجام دهیم در جهت کمک به خانواده ها صورت گیرد. همه خانواده ها چه آنهایی که کشته شده اند و چه آنهایی که مجروح هستند، زیرپوشش بیمه قرار دارند و از این جهت نگرانی خاصی وجود ندارد. آمار دقیقی از کشته شدگان وجود ندارد چون تعدادی از سالن ها که دچار آتش سوزی شده است، در دست جابجایی بود. مسیر حداکثر تا ساعت 19:30 امشب باز می شود.

حادثه به واسطه تصادف دو قطاری صورت گرفته که قطار نخست در نزدیکی ایستگاه هفت خوان در محدوده راه آهن شمال شرق (1) توقف داشته است و قطار دوم از پشت با وی برخورد کرده است. در راه آهن، کمیسیون بررسی سوانحی وجود دارد که دستور داده شد به سرعت تشکیل شود و به ابعاد مختلف وقوع این سانحه بپردازد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.