بازدید سایت : ۴۵۷۲۲
رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد؛

ایجاد کمیسیون های مشترک بین مجلس و دولت

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بر ایجاد کمیسیون های مشترک بین کمیسیون های عمران، بودجه و انرژی و مسئولان وزارت راه و شهرسازی و راه آهن تاکید کرد.

ایجاد کمیسیون های مشترک بین مجلس و دولت
تین نیوز

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بر ایجاد کمیسیون های مشترک بین کمیسیون های عمران، بودجه و انرژی و مسئولان وزارت راه و شهرسازی و راه آهن تاکید کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ فریدون حسنوند با بیان اینکه ایران در کنار کشورهایی قرار گرفته که می تواند از طریق کریدور ریلی شمال به جنوب با کشورهای آسیای میانه و در حوزه خلیج فارس ارتباط ریلی برقرار کند، گفت: ایران از طریق راه آهن می تواند این 2 نقطه بسیار استراتژیک اقتصادی و امنیتی دنیا را به هم وصل کند.

وی بیان کرد: به طور حتم باری که از این مسیر عبور خواهد کرد، می تواند بالغ بر صدها میلیون تن باشد .

حسنوند افزود: موارد فوق بخشی از ضرورت هایی است که ما را ملزم و وادار می کند که به توسعه زیر ساخت ها و تقویت صنعت ریلی بیش از پیش بپردازیم.

نماینده مردم خوزستان (اندیمشک) با بیان اینکه توسعه صنعت ریلی ضمن ایجاد فرصت های شغلی موجب توسعه شهرها می شود، اظهار داشت: ارتقای خدمات اجتماعی از دیگر مواردی است که راه آهن پیرامون خود به مردم ارائه خواهد داد و به طور حتم تعامل فی ما بین راه آهن و مردم در نقاط مختلف کشور به وجود خواهد آمد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در بخش دیگر صحبت های خود یادآور شد؛ جلوگیری از آلودگی محیط زیست یکی از موضوعاتی است که ما می توانیم در موضوع راه آهن به عنوان یک پارامتر از آن نام ببریم زیرا امروز بخش های مختلفی به راه آهن وابسته هستند.

وی گفت: در اکثر استان های کشور به خصوص جنوب کشور صنایع عظیم پتروشیمی ، فولاد، نفت و صنایع جانبی همانند نیشکر وجود دارد که امروزه برای انتقال بار نیاز به وسیله ای امن و بار صرفه دارند .

حسنوند عنوان کرد: بعضی از استان ها با فاصله بیش از 800 تا 900 کیلومتر با مرکز کشور فاصله دارند بنابراین یکی از وسیله هایی که می تواند آرامش و امنیت را در جابجایی به همراه داشته و گردشگری در آن فعال و کاهش هزینه در آن دیده شود ، راه آهن است.

وی خاطر نشان کرد: در مجلس شورای اسلامی به صنعت ریلی و مزیت های آن توجه ویژه می شود بطوریکه در ماده 57 قانون برنامه ششم توسعه اختصاص یک درصد از درآمدهای نفتی به راه آهن به تصویب رسیده است و امیدواریم در بودجه های سنواتی شاهد اختصاص اعتبارات به بخش ریلی باشیم.

نماینده مردم خوزستان (اندیمشک) تصریح کرد : به طور یقین دولتمردان و نمایندگان مجلس به این موضوع واقف هستند بنابراین با ایجاد کمیسیون های مشترک بین مجلس و دولت ، شاهد تحقق اهداف صنعت ریلی و توسعه آن در کشور خواهیم بود.

حسنوند ادامه داد: کمیسیون های مشترک بین مجلس و دولت با حضور کمیسیون های عمران، بودجه و انرژی و مسئولان وزارت راه و شهرسازی و راه آهن صورت گیرد تا نیازهای واقعی راه آهن در حوزه قانون و بودجه تامین شود.

وی در بخش دیگر صحبت های خود با اشاره به اینکه توسعه راه آهن و خطوط ریلی از اولویت های اصلی مجلس و دولت است، افزود: امروز راه آهن و حمل بار و مسافر در دنیا یکی از موضوعات مهم به شمار می رود چرا که کاهش مصرف سوخت، کاهش آلودگی های زیست محیطی و ایمنی بالا را به دنبال دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اعلام کرد: امروز کمیسیون انرژی رابطه و تعامل خوبی با بخش ریلی دارد چرا که با توجه به تلفات جاده ای و اینکه روزانه بالغ بر 20 هزار نفر در جاده های کشور دچار سانحه می شوند.اما اگر حوادث راه آهن را در طول 5 سال به صورت مداوم نگاه کنیم تلفات ریلی در مقایسه با جاده ای صفر است بنابراین ایمنی، آرامش و امنیت در حمل و نقل ریلی بیش از دیگر شقوق حمل و نقلی است.

وی در پایان اظهار داشت: کیفیت ارائه خدمات باری و مسافری از دیگر مواردی است که موجب شده مسافران برای گردشگری و همچنین حمل بارهای خود، قطار را انتخاب کنند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.