بازدید سایت : ۴۷۹۰۱

فاینانس ایرانی برای تکمیل خط آهن کربلا

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل شرکت راه‌آهن از فاینانس بخش عراقی خط آهن شلمچه تا بصره توسط ایران خبر داد. با این کار خط آهن ایران به عراق متصل شده و زائران عتبات عالیات می‌توانند از این طریق تردد کنند.

فاینانس ایرانی برای تکمیل خط آهن کربلا
تین نیوز |

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل شرکت راه‌آهن از فاینانس بخش عراقی خط آهن شلمچه تا بصره توسط ایران خبر داد. با این کار خط آهن ایران به عراق متصل شده و زائران عتبات عالیات می‌توانند از این طریق تردد کنند.

نورالله بیرانوند،‌ معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل شرکت راه‌آهن در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی آنا،‌ گفت:‌ بر اساس توفقات قبلی ایران و عراق،‌ قرار بود عراق 35 کیلومتر خط آهن را از مرز شلمچه تا بصره احداث کند.

وی افزود: در مقابل ایران نیز پذیرفته بود تا پل رابط بین ایران و عراق بر روی اروند را بسازد.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل شرکت راه‌آهن با اشاره به اینکه هنوز اقدامی برای ساخت خط آهن در سمت عراق صورت نگرفته،‌ گفت:‌ ایران منتظر است تا کار اجرایی خط آهن شلمچه تا بصره آغاز شود تا اقدام به احداث پل خط آهن بر روی اروند کند.

وی دلیل عدم ساخت بخش عراقی خط آهن ایران- عراق را کمبود منابع مالی عراق عنوان کرد و افزود:‌ با وجود این توافقات، عراق اعلام کرد به دلیل کمبود منابع مالی قادر به ساخت این خط آهن نیست و تقاضا داشت ایران ساخت خط آهن شلمچه تا بصره را فاینانس کند.

بیرانوند ادامه داد: مذاکراتی با شرکت های ایرانی برای تامین مالی این طرح در حال انجام است و در مراحل نهایی قرار دارد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر به دنبال تهیه پکیج اجرای کامل خط آهن با تامین مالی توسط ایران هستیم.

 

منبع: آنا
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس

    با سلام .
    کمی نداشتن سیاست و شتابزدگی ما باعث عدم تکمیل توسط عراق شده.
    دقت کنید ایران برای اینکه عراق محبور به تکمیل و اتصال کند گزینه های زیادی دارد که میتوانست عراق را قانع کند.
    1_عراق به درامدهای ترانزیتی برای بازسازی نیازمند هست.
    2_ عراق درامد زیادی از گردشگران میلیونی ایران دارد.
    3_ عراق در شکست داعش به ایران مدیون هست.
    4_ عراق در قضیه شکست تجزیه عراق به ایران نیازمند بوده و هست.
    5_ ایران تنها مرز امن این کشور میباشد.
    6_ در انتخابات عراق انها به حمایت ایران نیاز دارند.

    درحالیکه وزارت خارجه و وزارت راه از هیچکدام از این عوامل استفاده نکردند.

    دقت شود ما در قضیه خط لوله گاز پاکستان هم شتابزده عمل کردیم. الان خط لوله به مرز رسیده اما پاکستان حالا از تحویل ان سرباز میزند!

    لذا اگر بفکر راه اهن لاذقیه هستیم میدانیم سوریه حداقل تا دوسال اینده برای امنیت کامل فاصله دارد.
    من مخالف اتصال نیستم .اما بنظرم اگر سیاست مناسب اتخاذ میشد و اصرار بیش از حد نمیکردیم میتوانستیم عراق مجبور اتصال کنیم. با موفقیت روبرو شویم.
    الان ایران برای 1000000 بشکه نفت کرکوک تقدیم عراق کرده ایا کمک بالاتر از این هست.
    عراق با صادرات 6 میلیون بشکه برای او ساخت خط اهن فوقش 100 میلیاردتومان هزینه ای نیست.
    حداقل امیدوارم فاینانس با تضمینهای محکم بسته شود بسرنوشت فاینانس سد توده دو تاجیکستان دچار نشود.

    در دوستی های دو دولت نباید ایران فقط خرج کننده باشد.باید منافع اقتصادی ما تامین شود بازار عراق سهم بیشتری بگیرم